شناسهٔ خبر: 121613 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قالیباف مخالف ائتلاف اصولگرایان نیست

قالیباف عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه قالیباف درگذشته هم در هیچ ائتلاف سیاسی بطور مستقیم شرکت نکرده بود گفت:عدم حضور وی در نشست‌های اصولگرایی بمعنای مخالفت با ائتلاف نیست.

به گزارش «نماینده»، مهدی ذاکری نماینده محمدباقر قالیباف در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ائتلاف اصولگرایان و پیشرفت‌های حاصل شده در آن اظهار کرد: ارزیابی من از وضعیت ائتلاف مثبت است و برای این موضوع هم دلیل دارم؛ زیرا همه کسانی که در ائتلاف حضور پیدا کرده‌اند، همواره بر رعایت اصول اساسی و بنیادی ائتلاف تاکید دارند.

وی افزود: امروز همه تصمیم گرفته‌اند که به هیچ وجه موضوعی به نام سهم‌خواهی یا گروه‌گرایی در دیدگاه‌ها و نظراتشان نباشد و معتقدند که باید برای تهیه لیستی کارآمد از افراد متدين، متعهد و دارای تخصص لازم، قابل قبول و شناخته شده برای افکار عمومی، از هرگونه بیان مسائلی که بوی سهم‌خواهی برای یک دسته و گروه را می‌دهد، پرهیز کنند.

ذاکری تصریح کرد: حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی نیز با ارشادات و رهنمودهاي ارزنده و لازمی که دارند و مشورت‌هایی که با برخی علما می‌کنند، به خوبی در حال اداره مجموعه ائتلاف اصولگرایان هستند.

مدیر عامل موسسه همشهری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا عده‌ای از وحدت و ائتلاف اصولگرایان ناراحت هستند و سعی در القای وجود تفرقه در جریان اصولگرایی می‌کنند، گفت: اینکه عده‌ای از وحدت اصولگرایان خوشحال نباشند مسئله جدیدی نیست؛ چرا که گروه‌های سیاسی با توجه به منافع و اهدافی که دارند این کارها و فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند و ما نیز خیلی از این مسائل تعجب نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: دوستان داخل ائتلاف اصولگرایان کاملا هوشیار بوده و در حال پیشبرد يك منطق معقول و انقلابی هستند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نیز نصب‌العین خود قرار داده‌اند و تنها انقلاب و جبهه انقلاب برایشان مهم است و هیچ گروه و فردی در قاموس آنها حائز اهمیت نیست.

ذاکری با بیان اینکه اصولگرایی یعنی توجه به جبهه انقلاب و شاخص‌های آن، گفت: اگر توجه کسی از جبهه انقلاب به شخص یا گروهی منحرف شد، آن فرد واجد شرایط اصولگرایی نیست، هر چند داعیه اصولگرایی داشته باشد.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قالیباف شخصا در ائتلاف حضور ندارد و در نشست‌های اصولگرایان نیز شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: آقای قالیباف در هیچ زمانی از زمان‌های گذشته در این‌گونه ائتلاف‌ها به صورت شخصی حضور پیدا نکرده است، زیرا مسئولیت شهرداری تهران را دارد و مشغول فعالیت‌ها و خدمات انبوه شهری است.

ذاکری تاکید کرد: در عین حال باید بگویم عدم حضور قالیباف در جلسات و نشست‌های اصولگرایی به منزله عدم همراهی و مخالفت با ائتلاف اصولگرایان نیست.

وی گفت: قالیباف در گذشته هم در هیچ ائتلاف سیاسی بطور مستقیم شرکت نکرده بود، زیرا نباید از کسی که مدیریت اجرایی کلانشهری مانند تهران را دارد، توقع حضوری فعال در جلسات و همایش‌های سیاسی داشت.

نظر شما