شناسهٔ خبر: 121428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

کنگره تا نفس آخر به دنبال تحریم ایران

پل رایان پل رایان آزمایش‌های موشکی اخیر ایران را نقض تعهدات بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند و مانند دیگر جمهوری‌خواهان از «انفعال» و عدم پاسخگویی به این اقدامات ایران از سوی دولت اوباما انتقاد کرد.

به گزارش هفته نامه «نماینده» گرچه دولت اوباما اعلام کرده که جلوی اجرایی شدن تعدادی از تحریم‌ها در قبال برنامه موشکی ایران را می‌گیرد اما کنگره همچنان به دنبال تحریم‌های جدید در این حوزه است. رئیس جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز در هفته‌ای که خبر بازدید رئیس مجلس از دومین شهر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد، ایران را تهدید به گسترش تحریم‌ها کرد و از اجرایی کردن طرحی خبر داد که قرار است از طرف وزارت خزانه‌داری آمریکا به کنگره ارائه شود. چندی پیش بود که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا، کنگره این کشور را در جریان تصمیم این وزاتخانه برای اعمال تحریم‌های جدید ایران به بهانه «نقض مقررات مربوط به آزمایش‌های موشکی» قرار داده است.

«پل رایان» در این بیانیه تصریح کرد: «هفته گذشته دولت اوباما با عقب‌نشینی از تصمیم خود برای اعمال تحریم‌های جدید ایران به دلیل برنامه موشکی بالستیک آنها، از سال ۲۰۱۶م. استقبال کرد. این تصمیم پایانی مناسب برای یک سال تصمیم‌هاي فاجعه‌بار سیاست خارجی بود.»

این مقام ارشد کنگره آمریکا، در ادامه ادعاهای غربی‌ها، آزمایش‌های موشکی اخیر ایران را نقض تعهدات بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند و مانند دیگر جمهوری‌خواهان از «انفعال» و عدم پاسخگویی به این اقدامات ایران از سوی دولت اوباما انتقاد کرد. این انتقادات در شرایطی مطرح می‌شود که کنگره با مخالفت با توافق هسته‌ای ایران همواره به دنبال راهی برای نقض این قرارداد توسط آمریکا بوده است و دولت اوباما نیز به خوبی می‌داند که اجرایی کردن تصمیم‌هاي کنگره در اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان به معنای اعلام جنگ واقعی به برجام است.

 

نظر شما