شناسهٔ خبر: 121427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

استمرار حمایت آمریکا از ناقضان حقوق بشر

جان مک کین «جان مک‌کین» که از جمهوری‌خواهان دو آتشة مجلس سنا است، بر این عقیده است که گرچه آمریکا و عربستان در بسیاری موارد از جمله اعدام اخیر روحانی شیعه در این کشور اتفاق نظر ندارند اما واشنگتن باید در مقابل ایران در کنار ریاض بایستد.

به گزارش هفته نامه «نماینده» نمایندگان مجالس سنای آمریکا این روزها از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند که اوباما را به دلیل توافق هسته‌ای با ایران مورد انتقاد قرار دهند. در این راه اما به نظر می‌رسد تعدادی از نمایندگان آمریکایی شعارهای همیشگی این کشور در امور مربوط به حقوق بشر را نیز از یاد برده‌اند و در شرایطی از عربستان دفاع می‌کنند که این کشور این روزها مشغول شانه به شانه زدن با داعش در مسئلة اعدام با شمشیر یا همان گردن زدن است!

این مسئله به صورت آشکار در صحبت‌های رئیس کمیتة نیروهای مسلح سنا نیز اشاره شده است. «جان مک‌کین» که از جمهوری‌خواهان دو آتشة مجلس سنا است، بر این عقیده است که گرچه آمریکا و عربستان در بسیاری موارد از جمله اعدام اخیر روحانی شیعه در این کشور اتفاق نظر ندارند اما واشنگتن باید در مقابل ایران در کنار ریاض بایستد.

وی در بیانیه‌ای گفته است «عربستان سعودی یکی از نزدیک‌ترین و قدیمی‌ترین شرکای آمریکاست و شایسته است که حمایت از این کشور را ادامه دهیم.» مک‌کین با این حال در اظهارنظری جالب توجه اقدام ایران در مقابل جنایت سعودی‌ها را خطرناک ارزیابی کرد و با هدف سرپوش گذاشتن بر اعدام دسته‌جمعی ۴۷ نفر در عربستان سعودی از جمله شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه عربستان، از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و مدعی شد که ایران اقلیت‌های مذهبی را سرکوب می‌کند!

 

نظر شما