شناسهٔ خبر: 121408 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

پروژه های شهری باید پیوست فرهنگی و اجتماعی قابل قبولی داشته باشد

پیرهادی43 شهرداری موظف است ضمن ارائه پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح، در محل؛ حاضر و جوانب موضوع را به مردم توضیح بدهند تا مشکلات و نواقص برطرف گردد و در خصوص این پروژه اگر جواب قانع کننده ای برای مردم ندارند باید پروژه را متوقف کنند.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از محلات تهران به محله حکیمیه منطقه ۴ رفت وی با بیان این که پروژه هایی که در سطح شهر اجرا می شوند باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی قابل قبولی داشته باشند تاکید کرد شهرداری در اجرای پروژه های موثر در سطح محله، مردم را با خود همسو کند.

در این دیدار که با ملاقات مردمی آغاز شد، بررسی وضعیت موجود و مشکلات محله حکیمیه مورد توجه قرار گرفت و اهالی ضمن اعتراض شدید نسبت به ساخت کمپ توانمندسازی معتادین خواستار توقف طرح شدند.

پیرهادی با اشاره با اینکه نباید به واسطه حل یک معضل اجتماعی؛ نارضایتی عمومی برای مردم ایجاد کنیم گفت بنده هم نسبت به این موضوع اعتراض دارم و تاکنون دو مرتبه به شهردار تهران این مسأله را گفته ام.

وی افزود سؤالی که متولیان امر باید از خود بپرسند این است که آیا حاضرند در محل زندگی خودشان نیز چنین مجموعه ای ایجاد گردد؟

پیرهادی گفت شهرداری موظف است ضمن ارائه پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح، در محل؛ حاضر و جوانب موضوع را به مردم توضیح بدهند تا مشکلات و نواقص برطرف گردد و در خصوص این پروژه اگر جواب قانع کننده ای برای مردم ندارند باید پروژه را متوقف کنند.

در ادامه حمزه پور دبیر محله حکیمیه با اشاره به اینکه محله حکیمیه جزو وسیع ترین محلات تهران است و قابلیت تبدیل شدن به دو محله را دارد، گفت با وجود هم جواری با اتوبان های اصلی هیچگونه ورودی و خروجی برای محله در نظر گرفته نشده و ایجاد ایستگاه مترو جزو ضروری ترین نیاز های ساکنین است.

پیرهادی با تأکید بر اینکه فاصله بین ایستگاه های مترو مهندسی دقیقی دارد گفت پیگیری می کنیم که انشالله در صورت امکان ایستگاه مترو در محله حکیمیه در نظر گرفته شود و خروجی از بزرگراه های اصلی برای رفت و آمد ساکنین احداث گردد.

در انتها از سوی دیگر معتمدین محلی در جلسه موضوعاتی از قبیل کمبود فضای ورزشی، کمبود دبیرستان پسرانه، اتمام مساجد در دست احداث و ساخت و سازهای صورت گرفته خلاف کاربری مطرح شد.

پیرهادی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شورایاری و ائمه جماعات مساجد و مسئولین محلی گفت: تمام در خواست های شما بصورت کتبی به شهرداری و زیر مجموعه های مربوطه ارسال می شود و پس از پیگیری و پاسخ، نتایج را به هیأت امنا اعلام می کنیم و انشالله تلاش می کنیم در این رفت و آمدها و پیگیری ها مشکلات مطرح شده را حل نماییم.

نظر شما