شناسهٔ خبر: 121357 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

فالگیر ۱۰۰ تومنی!

هفته نامه «نماینده» در ستون طنز خود نوشت: رمالان و کف بینان که دیدند مشتری هایشان زیاد است و دولت تدبیر هم نمی تواند باعث رکود و مگس پرانیشان بشود، از قافله علم و تکنولوژی عقب نماندند. باور ندارید؟ به گوشی هایتان مراجعه کنید...

هفته نامه «نماینده»؛ طنزچی: شادروان ه.م/در قدیم بازار رمال، فالگیرها و کف بین ها خیلی داغ بود. ولی کمی بیشتر که فکر می کنی می بینی الان هم، بازارشان کم داغ نیست. اتفاقاً در این دوره و زمونه معلوم شد کف بین ها تنها برا بستن دهان مادرشوهر و میزان علاقه شوهر خاصیت نداشتند. مثلا همین چند سال پیش و حتی همین یکی دو سال پیش بود که صدای پای رمال ها تا حوالی پاستور هم شنیده شد. اگر قدیم عمدتاً کسی که میخواست پیش کف بین و فالگیر بره، خودش را به زحمت هزار جور مخفی کاری می انداخت؛ ولی توی این دور و زمونه حتی دیده شده برخی شخصیت ها هم، چنان با آب و تاب خاطرۀ کف بینی شون رو تعریف و«دریا پایان دارد ولی علم تو پایان ندارد»ی که کف بین بهشون گفته را نقل محفل رسانه هایشان می کنند که خود کف بین هم کف می کند! بهرحال رمالان و کف بینان هم که دیدند مشتری هایشان زیاد است و دولت تدبیر هم نمی تواند باعث رکود و مگس پرانیشان بشود، از قافله علم و تکنولوژی عقب نماندند. باور ندارید؟ به گوشی هایتان مراجعه کنید.

 مثلا همین پیش پای شما بود که همچون یک طنزچیِ خدوم مشغول نوشتن بودم که یهو سردبیر مربوطه با غرولندهای همیشگی اومد بالاسرم. به محض افتادن سایه مهیب شخص شخیصشان روی گوشی حقیر، پیامکی نوا سر داد: میخوای بغل دستیت رو بشناسی؟ منم از خدا خواسته بدون معطلی و حتی کمترین زیر لفظی بله رو توی دلم گفتم.

پیامک هم یه نگاهی به من یه نگاه به سردبیر گفت: عدد یک رو بفرست هر پیام ۱۰۰ تومن!

منم یه نگاه به جیبم و یه نگاه به سردبیر، دیدم ۱۰۰ تومن نمی ارزه و منصرف شدم.

اما "بیا فالت بگیرم های همراه اول"  مگه تمومی داشت:

  • الان گرمی، نمیفهمی، ولی لازمه بغل دستیت رو بشناسی. وقتی اخراج شدی میفهمیا! هر پیام ۱۰۰ تومن!

منم "خسرو شکیبایی طور"، تو دلم گفتم: با منی؟!

  • پ ن پ. هر پیام ۱۰۰ تومن!
  • میخوای برا دست گرمی بگم رنگ لباست چیه؟ برا اینکه بگم عدد یک و برا اینکه نگم عدد یک را انتخاب کن. هر پیام ۱۰۰ تومن!
  • چقدر گدابازی در میاری اصلا میخوای بهت قرض بدم؟ هرپیام ۱۰۰ تومن!
  • چرا ساکتی؟ مُردی؟ سوالای شب اول قبر با پاسخنامه تشریحی! هرپیام ۱۰۰ تومن
  • اس بده نگرانتم! هرپیام ۱۰۰ تومن! و ...

به نظرم حالا که تدبیر و امید مخابرات به قول عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، دستشو از جیب مردم در نمیاره! خب بی رودربایستی هزینه احوالپرسی ها و کف بینی هاشونو مثل شیر و ماست و بنزین و.... توی سرسره شیب ملایم افزایش قیمت ها یه جا باهامون حساب کند که هر لحظه برا دادن پیامک به زحمت نیفتد!

نظر شما