شناسهٔ خبر: 121148 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی:

رژیم سعودی از گرداب شهادت «شیخ نمر»به راحتی عبور نخواهد کرد

علی لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از شهادت شیخ نمر به دست آل سعود و وحشیانه خواندن این رفتار، گفت: بعید می دانم رژیم سعودی از این گرداب به راحتی عبور کند.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اشاره به خبر ناگوار شهادت روحانی مبارز، شیخ نمر(رهبر شیعیان عربستان) اظهار داشت: رفتار وحشیانه رژیم سعودی نسبت به ایشان و چند نفر دیگر داشت، باعث تاسف و تاثر در امت اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این گونه رفتارها همیشه مشکلات امنیتی منطقه را افزایش خواهد داد و بعید می دانم رژیم سعودی از این گردابی که با شهادت ایشان بوجود آورده، به راحتی عبور کند؛ چرا که مسئله فرد نیست، بلکه مسئله نظامات اشتباهی است که توسط رژیم سعودی در یکی دو سال اخیر در منطقه ایجاد شده و هر کدام از آنها در عراق، سوریه و یمن آتشی را روشن می کند.

وی با بیان اینکه این ماجراجویی در منطقه خیلی تاسف آور است، تاکید کرد: امیدواریم حداقل در این مسئله آمریکا و کشورهای غربی تکانی به خود بدهند، چرا که این دیگر خلاف بیّن حقوق بشر است؛ حداقل این موضوع را بیان کنند تا گوشه ای از صداقت در آنها دیده شود.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط به هم ریخته امنیتی در منطقه حاکم است، تصریح کرد: برخی از این مشکلات به خاطر رفتارهای مسئله ساز قدرت های بزرگ است و سرریز این ناامنی ها نیز گریبانگیر همه مسلمانها خواهد شد.

نظر شما