شناسهٔ خبر: 120793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پلیس آمریکا ۹۶۵ نفر را کشت

پلیس آمریکا43 روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت نیروهای پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را در حملات و تیراندازی‌های سال ۲۰۱۵ کشتند.

به گزارش «نماینده»، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره تلفات حملات یک سال اخیر پلیس این کشور خبر داد که ۹۶۵ آمریکایی در تیراندازی‌های نیروهای دولتی کشته شدند.

در حالی که شهرهای مختلف آمریکا هر از چند گاهی شاهد اعتراضات ضد تبعیض نژادی در این کشور است، ‌ روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی که اکنون در واپسین روزهای آن قرار داریم حدود ۹۶۵ شهروند آمریکایی توسط ماموران پلیس کشته شده‌اند.

به گزارش این روزنامه، از میان این ۹۶۵ فرد جان باخته در تیراندازی‌های پلیس آمریکا، ‌ حدود ۱۰۰ تن از آنها در زمان تیراندازی پلیس به آنها، سلاح نداشتند.

در بخش دیگری از این گزارش هم مشخص شده که از مجموع حملات و تیراندازی‌ها در سال ۲۰۱۵، ‌ ۴۰ درصد از شلیک‌های انجام شده علیه سیاه‌پوستان آمریکایی انجام شده است.

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که در سال جاری میلادی شهرهای مختلفی از قبیل شیکاگو در اعتراض به قتل‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا بارها و بارها صحنه اعتراضات مردمی بوده است.

نظر شما