شناسهٔ خبر: 120725 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روش‌های امنیتی باید از حالت سخت‌افزاری به سمت نرم‌افزاری برود

فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج): روش های امنیتی ما باید از حالت سخت‌افزاری و علنی به سمت نرم‌افزاری و استفاده از ابزار جدید برود تا بتوانیم افراد را بدون جلب توجه، کنترل کنیم.

به گزارش «نماینده»، سردار علی اصغر گرجی‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) در حاشیه نخستین همایش حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک شدن به شخصیت ها در نماز جمعه و ترور آنها، شگرد آمریکا است و این کارها موفقیت محسوب نمی شود، زیرا مسئولین ما مردمی بوده و در کنار مردم هستند.

وی با بیان اینکه سپاه در ماموریت های حفاظتی خود شکستی نداشته است، گفت: ما در گذشته ده‌ها مورد تلاش برای هواپیما ربایی و ۱۳ مورد درگیری در فرودگاه‌ها و هواپیماها داشتیم که دشمن در هیچ کدام موفق نبوده است.

فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) در خصوص درخواست برخی از کشورها برای همکاری با ایران تصریح کرد: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کرده ایم و یک نمونه از آن سوریه است که با اعزام برخی دوستان اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم.

گرجی‌زاده افزود: آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان ها است و از نظر ایکائو ایران یکی از کشورهای تاپ در حوزه هوانوردی محسوب می شود و آنها ۳ بار از مراکز ما بازدید کرده اند و نمرات بالایی هم داده‌اند.

وی درباره روش‌های نوین در اجرای ماموریت امنیتی و حفاظتی اضافه کرد: روش های امنیتی ما باید از حالت سخت‌افزاری و علنی به سمت نرم‌افزاری و استفاده از ابزار جدید برود تا بتوانیم افراد را بدون جلب توجه، کنترل کنیم.

فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) ادامه داد: در یکی از ماموریت‌های گذشته یکی از تروریست‌ها سلاحی را با مهارت زیاد در کفش خود جای داده بود که مامورین ما آن را کشف کرده و این مهارت ماموران ما برای آنها جالب بود.

گرجی‌زاده با تاکید بر اینکه ایران به لحاظ امنیت امروز در تراز بسیار بالایی قرار دارد، افزود: آمریکا باید از حسادت بمیرد که علی‌رغم همه تلاش هایش نتوانسته ضریب امنیت ما را پایین آورد.

وی در خصوص کمک های مردمی در ایجاد امنیت خاطرنشان کرد: در یکی از پروازها، یکی از مسافرین که خارجی بود استرس زیادی داشت و مهماندار پرواز هم که طبیعتا وظیفه امنیتی ندارد، روی او زوم کرده بود و با کمک او اقدامی تروریستی خنثی شد.

فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) در پایان اظهار کرد: هدف از همایش امروز بررسی راهکارهای مقابله با بیوتروریسم است.

نظر شما