شناسهٔ خبر: 120689 - سرویس «نماینده کاغذی»
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ششمین شماره هفته نامه «نماینده»

صفحه اول شماره 6 هفته نامه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

به گزارش «نماینده»ششمین شماره هفته‌نامه «نماینده» از صبح شنبه در کیوسکهای مطبوعاتی تهران عرضه شد.

یادداشت‌هایی از سالار مرادی «نماینده اهل سنت مردم سنندج» و دو تن از معاونین «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» به مناسبت هفته وحدت، مطالب منتشر شده در نخستین صفحه شماره ششم هفته‌نامه نماینده است.

 

ـــ سیاست ـــ

با یادداشتی از حسین فدایی و گفتگوهایی با فعالان سیاسی درباره مشاهدات عینی‌شان از حماسه ۹ دی، به این سؤال پاسخ گفته‌ایم که: «چرا حماسه ۹ دی نباید فراموش شود؟»

همچنین در گفتگو با رئیس وقت سازمان صداوسیما، ناگفته‌های روز ۹ دی ۸۸ را از وی جویا شدیم.

خبر «حمایت قالیباف از ائتلاف اصولگرایان» و حاشیه‌هایی از «ثبت نام کاندیداهای انتخابات خبرگان و مجلس» نیز دیگر مطالب صفحه سیاست این شماره «هفته‌نامه نماینده» هستند.

 

ـــ چرخ اقتصاد ـــ

در این صفحه، عضو سابق هیئت‌مدیره بورس به «هفته‌نامه نماینده» از اینکه دولت هیچ قدمی برای بهتر شدن بورس برنداشته است، گفت.

همچنین این شماره هفته‌نامه در مطالبی جداگانه به «پشت پرده افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر» پرداخته و توضیحاتی درباره «حجم واردات کالاهای چینی به ایران در ۲۰۰ روز نخست امسال» ارائه کرده است.

 

ـــ بهارستان ـــ

مطلب اصلی این شماره، گزارش «هفته‌نامه نماینده» برای پاسخ دادن به این سؤال است که: «چرا دولت مخالف تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی است؟»

محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و نماینده تهران در گفتگویی که جداگانه در هفته‌نامه نماینده منتشر شده است، در همین خصوص گفت: «دولت از نظارت و بازرسی گریزان است.»

دیگر مطالب صفحه بهارستان نیز از این قرار است:
* یادداشت حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی
* بررسی سرنوشت ابهام‌آلود طرح اصلاح برخی حوزه‌های انتخابیه به‌عنوان یکی از طرح‌های در دستور صحن علنی
* جزئیات نهایی شدن طرح مجلس برای پایان خودمختاری دانشگاه آزاد
* سه کارته شدن سومین وزیر کابینه تدبیر و امید و آئین‌نامه‌ای که به آن عمل نمی‌شود
* چرایی اصرار برخی نمایندگان بر تصویب لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

 

ـــ دیپلماسی ـــ

مهم‌ترین مطلب این صفحه جزئیات آغاز جشنواره تحریم‌های ضد ایرانی آمریکاست که خبر از تدارک گسترده آمریکا برای اجرای چندین تحریم جدید پس از آغاز اجرای برجام می‌دهد.

جهانی‌شدن «دیوار مهربانی ایرانی» نیز دیگر مطلب این صفحه است که در کنار یادداشتی از «دانا كريستنسن» و سه چهره خبر متفاوت، صفحه دیپلماسی را تشکیل داده‌اند.

 

ـــ منهای پایتخت ـــ

«بررسى خسارت‌های ناشی از ورشكستگى مؤسسه مالى ميزان» حاصل گفتگویی با حجت‌الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند است.

درد دل نماینده مردم اصفهان در خصوص آب زاینده‌رود نیز مطلب خواندنی دیگری در این صفحه رقم زده است، خصوصاً آنجا که می‌گوید: «ذهنیت مردم اصفهان اين است كه افراد ذی‌نفوذ كرمانى، مخصوصاً كسانیكه در رفسنجان باغ‌های پسته دارند، علی‌الخصوص كسانیكه در سطوح ملى در جايگاه تشخيص برخى مصلحت‌ها هستند، براى آب اصفهان از سال‌ها و دهه‌های قبل نقشه کشیده‌اند.»

میزان «نظارت دولت بر قیمت خوراکی‌ها در شب یلدا» موضوع پیگیری خبر این شماره هفته‌نامه است که در گفتگو با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس صورت گرفته است.

در این صفحه سیدامیرحسین قاضی‌زاده (نماینده مردم مشهد) نیز در یادداشتی به بررسی «دلیل افزایش توقع مردم از نمایندگان مجلس» پرداخته است.

 

ـــ نبض جامعه ـــ

گفتگو با فاطمه رهبر (نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس) و شهیندخت مولاوردی (معاون امور زنان رئیس‌جمهور) درباره «مطالبات بر زمین مانده زنان در دولت اعتدال» یکی از مطالب خواندنی صفحه جامعه این شماره هفته‌نامه شده است.

دکتر فرشته روح‌افزا نیز در این صفحه به بررسی «آفت‌های سهمیه‌بندی‌های جنسیتی برای مجلس دهم» پرداخته است.

موضوع تکان‌دهنده‌ای که در این شماره به آن پرداخته شده، افزایش آمار طلاق به دلیل شبکه‌های اجتماعی است که از این جمله نقش نرم‌افزار جدید «تلگرام» نیز بررسی شده است.

 

ـــ صفحه آخر ـــ

گفتگوی صمیمی با «رضا تقی پور» سخنگوی شورای شهر تهران وی را در قابی متفاوت قرار داده و جزئیات ازدواج خودش و سبک زندگی‌اش، مخاطب را با فراز و نشیب‌های زندگی این چهره سیاسی آشنا می‌کند.

«طنز» و «اینستا نگار» بخش‌های جدید این صفحه هستند که در کنار «خاطره خوانی» و «عبرتکده تاریخ» تنوع دیگری به این شماره هفته‌نامه داده‌اند.

نظر شما