شناسهٔ خبر: 120633 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ایرانی

۱۰۰ مکان دیدنی در جهان

به گزارش «نماینده»، اگر شما هم اهل مسافرت و جهانگردی هستید در اين پست قصد داريم تا شما را به ۱۰۰ مکان ديدني و زيبا در سراسر جهان آشنا کنيم.

تورنتو، کانادا
مرکز استان آنتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است.زمانیکه اروپایی‌ها برای اولین بار وارد منطقه کنونی تورنتو شدند، قبیله هورون در آن ساکن بود. نام تورنتو از کلمه تکارونتو گرفته شده و به معنای «محلی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند» است

ریکیاویک ، ایسلند
این شهر در زمستان تنها چهارساعت در روز نورخورشید دارد و شب‌های تابستانی آن به روشنی روز هستند.که با این وجود برای ما ایرانی ها خوگرفتن با این وضعیت کار آسانی نیست.مردم محلی برای این شهر لقب «بزرگ‌ترین شهر کوچک دنیا» دادند.

آتن ، یونان
ازبقایای یونان باستان شامل پارتنون، اِرِختئوم، ومعبد آتنانیکه است.درنزدیکی آگورای قدیمی تِسئوم ودرجنوب آکروپولیس تماشاخانه دیونوسوس ودرجنوب شرقی،دروازه ها دریانوس و ستون های معبد المپیان زئوس و نزدیک آن ورزشگاه مرمرین قراردارد .

جاکارتا
این شهر در یکی از پرباران ترین مناطق جهان قراردارد.جاکارتا، پایتخت اندونزی و یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای اسلامی است وحدود ۵۹۰ کیلومترمربع مساحت دارد یکی از پنج ایالت جزیره جاوه‌ است.

(وایکیکی)هونولولو
شهر هونولولو در وسط جلگه ای تنگ میان کرانه اقیانوس آرام و رشته کوه های کولو قرار گرفته، برخی از نقاط مرتفع نیز در قلمرو مناطق شهری هونولولو قرار دارد. از جمله کوه تنتالوس که در دامنه هایش باغ های عمومی زیبا احداث گردیده است.

مومبای، ماهاراشترا
موزه پرنس ویلز ، دادگاه عالی بمبئی، موزه ویکتوریا ، دانشگاه بمبئی ، کتابخانه دیوید ساسون و بازارهای بمبئی از جمله مکان های تاریخی این شهر می باشد. اسم این شهر در سال ۱۹۹۶ از بمبئی به مومبای تغییر کرد.

بانکوک ، تایلند
دراین کشورفصل گرم و خشک از ماه مارس تا ماه مه و فصل بارانی از ماه ژوئن تا ماه اکتبر ادامه دارد . همچنین فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه‌است. مجموعه نیایشی «وات فرا کائو فرا سری راتانا چدی» از مکان های دیدنی این شهراست.

مراکش
کشوری است در شمال غربی آفریقاکه ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد و از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. کاخ ها و مقبره ها و خانه ها مساجد از جمله مکان های دیدنی این شهر است.

نوک، گرینلند
«نوک» یکی از کوچک‌ترین پایتخت‌های جهان است. موقعيت ویژه‌ی جغرافیاییِ گرینلند همسایگی‌اش با قطبِ شمال و دریای قطبی سبب می شود که در بیشتر ماه‌های سال در محاصره‌ی یخ باشد که این امر کشتیرانی را به شهرهای آن با دشواریهای زیادی روبرو می کند.

پکن، چین
پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست.بازدید از شهر ممنوعه و قدم زدن در اطراف دروازه ی بزرگ چین ومیدان معروف« تیان آن من» و بازدید مکان های تاریخی زیاد از جمله فعالیت هایی ست که شما می توانید در این شهر انجام دهید.

جونو، آلاسکا
بزرگ‌ترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا است؛ که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور محسوب می‌شود.
جونو پایتخت ایالت آلاسکای آمریکاست.

امارات متحده عربی ، دبی
از زیبا ترین شهر های خلیج همیشه فارس ، که به یمن داشتن میادین نفت تبدیل به یکی از قطب های جذب توریست شده است.

مکزیکو سیتی
پایتخت مکزیک است که در دره مکزیکو و در ارتفاع ۲۴۲۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد.مجموعه گردشگری شاپولته پس، میدان مشروطیت، آلامدا و خیابان تاریخی ریفورما، برج مایور، پرستشگاه مایور از جمله مکانهای دیدنی این شهر است .

مسکو، روسیه
درگذشته این شهر محل زندگی تعداد زیادی مسلمانان بود ومساجد زیادی درآن وجود داشت انگلیسی زبانان به آن ماسکو(به معنی شهرمساجد) میگفتند وبعدها به مسکو تغییرکرد . شهر های زیادی خواهر خوانده های این شهر هستند از جمله رشت در ایران!

توکیو
پایتخت کشور ژاپن است. توکیو در شرق جزیره هونشوی ژاپن واقع شده‌است. معبد سنسوجی در قرن هفتم میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین معبد در توکیو است. این معبد در کنار رود سومیدا و در آساکوسا واقع شده‌است و پربازدیدترین معبد درسراسر ژاپن به شمار می‌رود.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی
دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگ است.این شهر محبوبترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است. ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی همچنین در شهر کیپ‌ تاون قرار دارد.

لندن
لندن یکی از مراکز اصلی گردشگری و مهم انگلیس است.ازجمله اماکن دیدنی میتوان موزه بریتانیا ، تیت مدرن ، نگارخانه ملی لندن ،موزه تاریخ طبیعی لندن ،چشم لندن ، موزه علوم ،موزه ویکتوریا و آلبرت ، برج لندن را نام برد.

سیدنی ، استرالیا
سیدنی نماد کشور استرالیاست. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند . اپرا هاوس سیدنی از جمله معروف ترین مکان های این شهر است.

ریو دو ژانیرو، برزیل
شهر ساحلی ریو دومین شهر بزرگ برزیل وسومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که دارای ۳ ساحل به نامهای ساحل کُپاکاپانا، ایپانما و لِبلان است. این سواحل به بهشت موج ‌سواران معروف هستند.

جنگل بامبوی ، کیوتو
جنگل بامبو مکانی کاملا رویایی و از زیباترین جنگل های طبیعی جهان که در ژاپن واقع است.مسیرهای پیاده روی که از داخل این جنگل عبورمی کند، یک فضای رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری دراختیارگردشگران و مردم محلی قرار می دهد.

لوس آنجلس
بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا و دومین شهر پرجمعیت آمریکا پس از نیویورک است.اغلب به صورت خلاصه LA و با لقب شهر فرشتگان یاد می‌شود.لس‌آنجلس به سبب داشتن مراکز تفریحی و سرگرمی فراوان دومین شهر ایالات متحده از نظر جذب گردشگر است.

منطقه دریاچه(Lake District), انگلستان
لیک دیستریکت درکامبریا در شمال غربی انگلستان خانه بزرگترین پارک ملی کشور ومنطقه کوهستانی برای پیاده‌ روی و کوه نوردی ویک مقصد توریستی محبوب شناخته شده است.

دهانه Ngorongoro , تانزانیا
این منطقه یک گودال عظیم حفاظت شده است، که همه ساله پذیرای تعداد بسیاری بازدیدکننده می باشد.

دریاچه لاک نس , اسکاتلند
درياچه نس،درياچه اي بسيار زيبا در شمال اسکاتلند است .آنچه باعث شهرت جهاني آن شده وجودغول افسانه اي بنام «نسي» است که مي گويند دربستراين درياچه زندگي مي کند.اطراف اين درياچه هميشه درهاله اي از مه و ابرقراردارد.

جمهوری سیشل، آفریقا، اقیانوس هند
پایتخت این کشورجزیره ی ویکتوریا است که آب‌وهوای دریایی استوایی دلپذیری دارد وگردشگران زیادی ازاین جزایر دیدن می‌کنند. تنها یک‌ سوم ازجزایرسیشل مسکونی هستند و۹۰ درصد از جمعیت این کشور درجزیره «ماهه» ساکن شدند.

ایبیزا، جزایر بالئارس ، اسپانیا
یابسه (یا ایبیزا یا ایویزا) نام یک جزیره کاتالانیایی درجزایربالئارس دراسپانیا ودردریای مدیترانه قراردارد وصحنه‌ای فعال درتولید موسیقی وجذب گردشگرموسیقی پسند سبک چیل آوت درجهان دارد.کافه دل مار شهرت فراوانی دارد.

پاتاگونیا, آرژانتین
پاتاگونیا نام بخش بزرگی ازآمریکای جنوبی است که دربرگیرنده بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی است و از سوی غرب وجنوب به رشته‌کوه آند وازسوی شرق به دشت‌های پست محدود می‌شود.درشمال آن هم رودخانه‌های نئوکوئن وکلرادو قرار دارند.

کوآنتان، مالزی
«کوآنتان» مرکز ایالت «پاهانگ» باجمعیتی بیش ازنیم میلیون نفر، بزرگترین شهر درساحل شرقی شبه جزیره مالزی ونهمین شهر بزرگ این کشوراست که در جوار رودخانه «کوآنتان» قرار دارد.سومین سازه بزرگ و پربازدید مالزی یک مسجد بسیاربا شکوه می باشد.

ناین هلز
بپو شهری دراستان اوئیتا درجزیره کیوشو ژاپن ویکی ازبزرگترین چشمه های آب گرم جهان است. بعضی ها اعتقاد دارند شیاطین درآن وجود دارند بطوریکه نام دیگرآنرا شهرجهنم گذاشته اند. بپو یک شهرساحلی ودرامتداد کوه ودریا کشیده شده است.

حلقه آتشفشان ها،جزیره Wrangel ، روسیه
یکی از جاهایی که شما می توانید کمی خطر کنید و با آتشفشان ها ملاقات داشته باشید. این منطقه حلقه ای از کوه های آتشفشان میباشد که در آن جا می توانید صداهای وحشتناک طغیان مواد مذاب را هم بشنوید.

استکهلم , سوئد
یکی از شهر های مشهور در زمینه ی پذیرش توریست است. این شهر همانند شهرهای بزرگ جهان ،شب ها نیز بیدار است. فرهنگ و چشم انداز های زیبا از عوامل دیگر جذب توریست به این منطقه می باشد.

هتل برفی
ازجاذبه های قطب شمال که درمسیر منطقه دریاچه ی لتوجاروی است.اهالی قطب،برای بخاطرسپردن همیشگی این منطقه سریک گوزن شمالی،که برای تزئین قایق های عصرحجراستفاده میشد،به یادگارگذاشتند.هتل برفی درست همان جایی بنا شده،که مسافران باستانی اتراق می کردند.

صحرا آتاکاما , شیلی
این مکان یکی از گرم ترین مکان های لیست ماست که رفتن به آنجا را به شما توصیه نمی کنیم! زیرا مناطقی در آتاکاما وجود دارد که حتی یک قطره آب (باران) در آن دیده نشده است. و این صحرا به کوه های تماما خشکش معروف است.

آیرز راک , اولورو, استرالیا
همان طور که در عکس میبینید در وسط یک دشت تپه ای به بلندی ۳۴۸ متر سر از زمین درآورده است. یکی از معروف ترین نقاط گردشگری استرالیا شاید این عکس شما را هم یاد گراند کانیون انداخته باشد.

بالی(Bali) , اندونزی
بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌رود. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است .

قزاقستان
کشوری است در آسیای میانه. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد.آستانه، پایتخت کنونی قزاقستان شهری است بسیار سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان در آن به منفی ۴۰ درجه می‌رسد.

جزیره ی من
جزیره‌ای با جمعیت حدود ۸۵٬۰۰۰ نفری است.جزیره ی من یکی از جزایر نیمه‌خودمختار در دریای ایرلند است که ازلحاظ جغرافیایی بین این کشور و بریتانیا واقع شده‌است.

مادیرا، پرتقال
این جزیره از دورترین مناطق اتحادیه اروپا (وابسته به کشور پرتغال) در میان مسیر کشتیرانی دریای کارائیب، شمال قاره آمریکا و اروپا قرار دارد.بندر فونشال بندرگاه مهم در این مسیر است.

آبشار های کرالا، هند
شباهت این آبشار به نیاگارا غیرقابل انکار است، یکی از شگفت آور ترین آبشار های این کره ی خاکی . این منطقه یکی از مناطق مهم برای پیک نیک محسوب می شود.

جزایر یونان
هیچ اطلاعات دقیقی از جزایر یونان در دسترس نیست. ولی یک جزیره به اسم کرت وجود دارد با مساحتی بالغ بر ۳.۲۱۹ مایل مربع. پیشنهاد ما برای یک آخر هفته ی دلنشین کنار خانواده

بولیوی ، لاپاز (La Paz)
بولیوی یکی از کشور هایی است که فرهنگی متفاوت نسبت به دیگر کشور ها دارد و لاپاز دومین شهر بزرگ این کشور است که در داخل دره عمیق رود چوکویاپو در زیر یک جلگه مرتفع به ارتفاع ۳۶۰۰ مترواقع شده‌است.

برج پیزا ، ایتالیا (Pisa)
برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا، با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی از مشهورترین آنها در کل جهان می‌باشد.شاید شما هم بخواهید در حال هل دادن یا کشیدن برج کج پیزا یک عکس هنری از خود بگیرید(!)

بورا بورا، پلینزی فرانسه
مکانی رویایی در بورا بورا که می توانید با هلکوپتر گردشی هم از بالا بر این تالاب داشته باشید. اگر به این مکان رفتید دیدن کوه (Otemanu) فراموش نشود.

ادینبورگ، اسکاتلند
دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند است. دیدن فستیوال ، راهپیمایی تا کوه آتشفشان و بازدید از مناطق خالی از سکنه اطراف شهر به شما پیشنهاد می شود .

پورتوریکو،کریبین
پارک آبی Las Cascadas ، قلعه Serralles و باغ وحش Dr Juan شاید از اولین مکان هایی باشد که شما در این منطقه به دیدن آن بپردازید.

سیاتل، واشنگتن
بزرگترین شهرمنطقه شمال غربی اقیانوس آرام درآمریکاست وازشهرهای توریست پسند که موزه وپارکهای معروفی برای بازدید دارد.این شهردفتراصلی شرکتهای کامپیوتری مایکروسافت وآمازون وشرکت هواپیماسازی بوئینگ ،اولین کافه ودفترمرکزی استارباکس است.

دوبلین، ایرلند
این شهر دوران تاریخی مختلفی را از سر گذرانده‌است.وایکینگ ها ،نروژی ها ،سلت ها ، اقوام نورمان، انگلیسی ها اقوامی بودند که دوره‌ای بر این شهر حاکم بوده‌اند. این شهر از سال۱۹۲۲ میلادی رسماً بعنوان پایتخت جمهوری ایرلند معرفی گردید.

نیواورلئان، لوییزیانا
بزرگترین شهرایالت لوئیزیانا وبزرگترین کارنوال درایالات متحده آمریکا می باشد که کارنوال بزرگ ماردی گرا در نیواورلینز یکی از۴ کارناوال مشهورجهان است که هرساله دراین شهربرگزارمی‌شود و دلیل جلب میلیون‌ها توریست به آن می‌شود.

کی وست، فلوریدا
این شهر از مناظر فوق العاده ای برخوردار است ، عکس بالا نشان دهنده ی سر زندگی این شهر زیباست و یکی از بهشت های گلف بازان سراسرجهان است

ملبورن ، استرالیا
ملبورن میان شهرهای استرالیا لقب “بوستانشهر” گرفته است.دردهه ی اخیر بعنوان بهترین شهردنیا برای زندگی معرفی شده ومرکزپیدایش صنعت فیلمسازی وسینما، تلویزیون،هنرامپرسیونیسم وموزیک کلاسیک است.

فضا(!)
گفتیم یه سری هم به فضا بزنیم تا حال و هوامون هم عوض بشه ولی یکم هزینه این امر سنگین در می آید. این سفر از ۲۰.۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار برای شما آب می خورد!

سنگاپور
جاذبه‌های طبیعی فراوان،تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، ازجمله دلایل محبوبیت این کشور دربین جهانگردان است.

جزیره ایستر ، شیلی
جزیره ایستر یکی از مکان های مرموز بر روی زمین است. دلیل آن ۸۸۷ مجسمه در آن موجود است، به نام موآی، که ساخت آن ها یکی از شگفتی های جهان به شمار میرود.

ویسلر، بریتیش کلمبیا
اگر اهل کوه و طبیعت و کوهنوردی هستید این مکان پیشنهاد ما برای شماست. این استان مقصد بسیاری از مهاجران دنیا وغربی‌ترین استان کانادا است که در کنار اقیانوس آرام جای دارد.

هاوانا، کوبا
پایتخت، بزرگترین بندر، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز اقتصادی کشور کوبا است.ساختمان های بسیار فوق العاده از جمله قلعه (Morro) که می توانند در لیست بازدید های شما قرار گیرند.

گراند کانیون، آریزونا
یک دره که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکاست. پارک ملی گرند کنیون یکی از اولین پارک‌های ملی که ازجاذبه‌های بزرگ گردشگری در آمریکا است ، اما مکان‌های بسیارآرامی نیزدرمحدوده گردشی آن یافت می‌شود.

نروژ
نروژ کشوری کوهستانی است و از مشرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد بوده و از شمال شرق با فنلاند و روسیه وازجنوب با تنگۀ اسکاژراک هم‌مرزاست علاوه برسرزدن به رستوران ها حتما به موزه اسوالبارد هم بروید.

آبشار ویکتوریا،زیمبابوه
آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است.این آبشار با ارتفاع ۱۰۸متر و عرض دو سوی آن به ۱۷۰۰متر می‌رسد که عریض ترین آبشارجهان شناخته می‌شود.

ماکائو ، چین
جزیره کوچکی در نزدیکی شهر جوخای واقع در جنوب چین و در مجاورت هنگ کنگ است.ماکائو نیز مانند هنگ کنگ از بنادر آزاد اداری - تجاری چین محسوب شده و مستقل نمی‌باشد و با نام (منطقه ویژه اداری) شناخته می‌شود.

آبشار نیاگارا
مرز بین ۲ کشور آمریکا و کانادا این آبشار فوق العاده است که شما می توانید با کشتی های تفریحی که برای توریست ها تدارک دیده شده تا حد زیادی به آبشار نزدیک شوید .

رم ، ایتالیا
یکی از شهرهای تاریخی جهان که پرازبناهای تاریخی ساخت دوره های قدیم( از قبیل پارک ها ، دادگاه های قدیمی وآب نما ) می باشد. کلیسای سیستین و استادیوم کولوسیوم ازجمله معروف ترین این بناها میباشد ، همچنین بازدید از واتیکان را فراموش نکنید!

پاریس ، فرانسه
صبح خود را با تماشای برج ایفل آغاز کنید!یکی از شهر های گردشگری جهان که درکشور فرانسه واقع شده است و در هنگام بازدید از این شهر شلوغ میتوانید لحظات بسیار مفرحی را در دیزنی لند تجربه کنید.

سئول ، کره
اگر دوست دارید با فرهنگ ها و تمدن های مختلف آشنا شوید ، بازدید از سئول را فراموش نکنید. شهری پر از هیاهو و رفت و آمد.سئول بیش از دو هزار سال است که از سکونتگاه‌های اصلی منطقه خود به شمار می‌آید و بنیاد آن به سال ۱۸ پیش از میلاد بازمی‌گردد.

هنگ کنگ، چین
یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است.اگر برای بازدید از دیزنی لند به پاریس نمی توانید بروید نگران نباشید یک دیزنی لند در هنگ کنگ نیز وجود دارد . هنگ کنگ یکی دیگر از شهر های همیشه بیدار جهان است .

داروین سرزمین شمالی(استرالیا)
داروین استرالیا یکی از مناطق محافظت شده برای نگه داری کروکودیل می باشد ، که جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر دارد که “دانشگاه چارلز داروین ” یکی از مهمترین مراکز آموزشی آنجاست.( داروین به داشتن تمساح های خطرناک معروف است!)

جمهوری دموکراتیک کنگو
کنگو سرزمین ناهمواری است و ارتفاعات کمابیش بلند در نقاط مختلف آن به چشم می‌خورد.از رودهای مهم آن، لولابا، لومامی و بلندترین نقطه این کشور قله ی نگالیئما،با ۵۱۰۹ متر ارتفاع است.کنگو آب و هوایی مرطوب و استوایی با تغییر اندک فصلی دارد.

پراگ، جمهوری چک
پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است.شایان ذکر است که این شهر پایتخت تاریخی بوهم نیز می‌باشد. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.

گوا، هند
نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است.طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد.وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد.

آبشار ایگوآز
این آبشار۳برابرآبشار نیاگارا درآمریکای شمالی وسعت داشته و ازآبشار ویکتوریا درآفریقا نیز بطور قابل توجهی بزرگتر است.محیط اطراف این آبشار منظره ای زیبا را به وجود آورده که شامل انواع بگونیا ،ارکیده و پرندگانی با پرهای رنگی درخشان است.

آبشارانجل
بلندترین آبشاردنیا به ارتفاع ۹۷۹متر است که درمیان جنگلهای دورافتاده پارک ملی کانایما درایالت بولیوار در جنوب شرقی ونزوئلا جای دارد.چون این آبشاردرجنگلهای انبوه قراردارد،تا دهه۱۹۳۰که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی‌مانده بود.

پرث، غرب استرالیا
بزرگترین شهر استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ استرالیا که فاصله ی آن تا سیدنی ۳۸۰۰ کیلومتر است. این شهر پر آفتاب ترین شهر این کشور است که طبیعت و سواحلی بسیار آرام دارد.

شفق قطبی، نروژ، کانادا، ایسلند
یکی از پدیده‌های جوی کره ی زمین است. شفق قطبی پدیده ی ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین دیده می شود.شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند.

جزایر مالدیو، اقیانوس هند
مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند. پایتخت آن ماله است.جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

کراکوف، لهستان
کراکوف یکی ازبزرگ‌ترین وقدیمی‌ترین شهرهای کشورلهستان است.کراکوف پس از ورشو دومین شهربزرگ درلهستان است ویکی ازمهم‌ترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی بشمار می‌آید.از جاذبه های آن به معادن نمک تا کوه ها و بازارهای بسیار زیبا می توان اشاره کرد.

نیویورک
نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده آمریکاست .این شهر جاذبه‌های فرهنگی بسیاری در سطح جهانی دارد. مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است.

معبد ببرها
در تایلند مکانی است که راهبان بودایی در آن بیش از ۱۰۰ ببر نگهداری می کنند.جالب است که این ببر ها به همزیستی در کنار این راهبان عادت کرده اند و دیدن یکی از آنها در حالی که از دست یک راهب در حال آب خوردن است منظره ای غیر معمول حساب نمی شود.

واشینگتن DC
پایتخت ایالات متحده آمریکا است.۲۵مین شهر پرجمعیت آمریکا ‌است. در زمان کار افرادی که از مریلند و ویرجینیا می‌آیند جمعیت آن را تا یک میلیون نفر بالا می‌برند. منطقه شهری واشینگتن با ۵٫۶ میلیون جمعیت هفتمین منطقه شهری بزرگ در کشور است.

جزیره مارتینیک
جمعیت فعلی مارتینیک متشکل از فرانسویان مهاجر و بردگان سیاه آفریقایی است. فرانسوی زبان رسمی است اما صحبت به زبان کرئول بسیار رایج است.همان طور که از عکس معلوم است این جزایر مناطق بسیار زیباییست.

آمستردام، هلند
ازجاذبه های گردشگری بازدید از موزه گوگ ون، کانالها و قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد. فقط این نکته را به شما بگوییم که این شهر تا حدودی به درد سفر با خانواده نمی خورد!

تاج محل ، هند
از پرآوازه‌ ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

شهر پاناما، جمهوری پاناما
شهر پاناما با سواحل بسیار زیبا یکی از شهر های محبوب دانشجویان و دانش آموزان است . البته رستوران هایی با فضای خانوادگی در این شهر وجود دارد.

اوکلند، نیوزیلند
باغ وحش اوکلند و موزه هنر های معاصر از جمله مکان های دیدنی این شهر است ، البته برج ها هم در این شهر آسمان خراشیدند!

کلمبو، سریلانکا
بزرگترین شهر سریلانکا و پایتخت تجاری این کشور است و شهری شلوغ و پرجنب و جوش با آمیزه‌ای از زندگی مدرن و بناها و ویرانه‌های استعماری است.کلمبو از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش به عنوان یک بندر طبیعی، در نزد تاجران رومی،عرب و چینی شناخته شده بود.

جمهوری جزایر فیجی فیجی
این کشور دارای مکان های زیادی با امکان غواصی است و کرانه‌های مرجانی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌شمار می‌آیند. و بودجه زیادی صرف تاسیس استراحتگاه‌ها در مناطق دور افتاده جهت افزایش گردشگری صرف شده است.

معان ، اردن پترا
شهری است کامل که همه آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گُل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است. کلمه پترا به زبان یونانی به معنی صخره است و چون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) کنده شده‌است آنرا پترا نامیده‌اند.

جمهوری کیپ ورد
کشوری است در اقیانوس اطلس شمالی و نزدیک ساحل غربی آفریقا. پایتخت آن پرایا است.بیشتر ساکنان کنونی کیپ ورد را تلفیقی از پرتغالی‌ها و آفریقایی‌تباران تشکیل می‌دهند.در قرن بیستم صنعت کشتیراتی در کیپ ورد رونق یافت.

بارسلونا، اسپانیا
از دیدن بازی فوتبال تیم محبوب بارسلونا تا شنیدن یک موسیقی سنتی اسپانیایی در سالن تئاتر ۲۴۰۰ نفره L’Auditori و بازدید از یکی از بزرگترین موزه های جهان از جمله کارهایی است که می توانید در بارسلونا انجام دهید.

تبت، هیمالیا
مرتفع‌ترین کوه‌های زمین یا به‌ طور عامیانه بام دنیاست. این رشته‌کوه، خط جداکننده شبه‌قاره هند ازفلات تبت است. پیاده روی وکوهنوردی ازجمله فعالیت های ورزشی است که دراین منطقه میتوانید انجام دهید.

بوینس آیرس، آرژانتین
پایتخت کشور آرژانتین و بزرگ‌ترین شهرو بندر آن است. این شهردارای موزه‌ها، عمارات تاریخی، مراکزفروش و هتلهای فراوانی است.

ماداگاسکار
کشوری جزیره‌ای است واقع در اقیانوس هند،درکنار سواحل جنوب شرقی آفریقا. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است و چهارمین جزیره بزرگ جهان است.در دوران پیشاتاریخ با تکه‌تکه شدن ابرقاره گندوانا،حدود ۸۸ میلیون سال پیش از شبه‌جزیره هند جدا شد.

چیچن ایتزا
چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌است.در دیوارهای شهر قطعات بزرگی از سنگ با اشکال نامشخص وجود دارد که آنقدر دقیق بریده شده‌اند که کاملاً به هم جفت می شوند که عبور تیغه یه کارد از میان آن غیر ممکن است.

ماچوپیچو ، پرو
ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. شما برای رفتن به این مکان باید به اندازه ای خوشحال باشید که جز ۴۰۰ نفری باشید که در روز اجازه ی صعود به هوآینا پیچو را دارند .

تاهیتی – فرانسه
۵ مجمع الجزایر شگفت انگیز، ۱۱۸ جزیره و یک بهشت. تاهیتی دنیای متفاوتی دارد و مسافران با ورود به آنجا این مساله را به خوبی حس خواهند کرد.آب های سبز، سواحل سفید و شنی و خانه های ییلاقی زیبا روی آب از جاذبه های جزایر دریای جنوب هستند.

تاسمانیا
از ایالت های جنوبی استرالیا است.سی سال پیش،نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده.در اینجا انواع مختلف کانگروها را می توان مشاهده کرد.این ایالت مناظر و تفریحات بسیار هیجان انگیزی دارد.از جمله می توان به پارک ملی کوهستانی کرادل اشاره کرد.

ونیز، ایتالیا
ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است.این شهر به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفراز سراسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

جیزه، مصر
جیزه یکی از شهرهای کشور مصر است هرم بزرگ جیزه در اصل همان هرم خئوپس (کئوپس) بزرگ‌ترین هرم از اهرام سه‌گانه مصر است. اهرام ثلاثه ومجسمه ابوالهول از دیدنی های این شهر است .

اولان باتور، مغولستان
پایتخت و بزرگ‌ترین شهر مغولستان است. در این مکان می توانید به بازدید از معابد متعدد بپردازید و شاید سر راه به دیدار چنگیز خان هم رفتید!

جزایر گالاپاگوس
اکوادور جزیره‌ای آتشفشانی دراقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور می‌باشد. این جزیره برروی خط استوا قرارگرفته آبهای اطراف آن یکی ازاستان‌های اکوادور وهمچنین یک پارک ملی ویک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می‌دهند.

سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا
تمیزترین شهر جهان! چهارمین شهر بزرگ و از مکان های فوق العاده ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا میباشد. پل گلدن گیت ، جزیره آلکاتراز و محله چینی ها از نقاط دیدنی این شهر است .

جزایر ویرجین بریتانیا
یکی از بهشت های قایقرانی که شامل ۴۰ جزیره با آبهای بسیار شفاف که به راحتی می توانید اعماق آب را نگاه کنید .مهمترین جزیره‌های جزایر ویرجین بریتانیا عبارتند از تورتولا، ویرجین گوردا، آنگادا و یوست ون دایک .

برچسب‌ها:

نظر شما