شناسهٔ خبر: 120632 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

بداخلاقی های انتخاباتی رسیدگی می شود

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزرات کشور گفت : رسیدگی به جرائم انتخاباتی به عهده قوه قضائیه و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به عهده هیات های نظارت و اجرایی است.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری درباره اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی، گفت : قانون و اخلاق کلید واژه های اصلی وزارت کشور در برگزاری انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه همه سلایق و جریان های سیاسی باید به قوانین و مقررات توجه کنند گفت : بنای دولت نیز اجرای قانون است.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزرات کشور درباره کلید واژه اخلاق انتخاباتی گفت : مراعات اخلاق انتخاباتی که برآمده از آموزه های دینی ماست در امر انتخابات ضرورت دارد و به همه جریان ها و گروه های سیاسی توصیه می کنم همانگونه که تا امروز اخلاق انتخاباتی را مراعات کردند کماکان و تا پایان انتخابات رعایت کنند.

امیری افزود : رعایت اخلاق انتخاباتی مسیر انتخابات را هموار می کند و آرامش که از ضروریات فضای انتخابات است در سایه رعایت قانون و اخلاق  حاکم می شود.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزرات کشور درباره مصادیق بداخلاقی انتخاباتی گفت : اتهام زنی به دیگری به جای اثبات خود، تخریب کردن سایر نامزدها و دادن نسبت ناروا و سایر بداخلاقی های از این قبیل از مصادیق بی اخلاقی انتخاباتی است.

امیری درباره برخورد با بداخلاقی های انتخاباتی هم گفت : بداخلاقی انتخاباتی بعضی مواقع جنبه مجرمانه دارد و گاهی نیز تخلف انتخاباتی است.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزرات کشور گفت: بر اساس قانون انتخابات رسیدگی به جرائم انتخاباتی در صلاحیت قوه قضائیه و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به عهده هیات های نظارت و اجرایی است.


 

نظر شما