شناسهٔ خبر: 120537 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خدمت قاضی انگلیسی به زن داعشی!/عکس

قاضی انگلیسی قاضی دادگاه خانواده در لیورپول به زندگی ۴ فرزند یک مادر داعشی با او رای داد.

 زنی که قصد داشت همراه با ۴ فرزند خردسال خود به ترکیه سفر کند تا از آنجا به گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق شود، به دلیل فقدان مدارک کافی، حق حضانت فرزندانش از او گرفته نشد.

به گزارش «نماینده» به نقل از دیلی میل؛ زن انگلیسی همراه با ۴ فرزند خود که ۳ تا ۱۳ سال دارند تلاش کرد با هواپیما به ترکیه سفر کند. مسافرت این زن تنها همراه با چند کودک خردسال توجه ماموران امنیتی فرودگاه را به خود جلب کرد و برای توضیح درباره پاره‌ای از سوالات به اداره پلیس فرستاده شد.

تحقیقات بیشتر نشان داد وی درمورد نیتش از سفر به ترکیه دروغ گفته و احتمالا قصد داشت برای برخی اهداف نظامی به سوریه رود. این مادر انگلیسی لباس‌هایی مخصوص اقامت در طبیعت و رایانه شخصی همراه داشت. او شماره‌های تلفن و رمزهای عبور فراوانی را لابه لای لباس کودکانش مخفی کرده بود و پلیس انگلیس یک پرچم داعش در منزل این زن کشف کرد. با وجود تمام شواهد ذکر شده، "جیمز مانبای،" رئیس دادگاه خانواده لیورپول به ادامه زندگی کودکان با مادرشان رای داد. قاضی درمورد پرونده این زن گفت: نمی‌توان به دلیل مظنون بودن به کسی وی را گناهکار دانست. نمی‌توانم حضانت بچه‌ها را تا زمانیکه ثابت نشده است مادر آنها با داعش در ارتباط بوده است، از او بگیرم.

قاضی در ادامه افزود: ممکن است در طول روز به آدم‌های زیادی مشکوک شوم؛ اما نمی‌توان برای هرکدام از این شک و شبهات حکم صادر کرد.

نظر شما