شناسهٔ خبر: 120053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لاوروف: اهداف ائتلاف جدید عربستان را بررسی می‌کنيم

لاوروف وزیر خارجه روسیه با همتای بحرینی خود درباره راه حل بحران‌های منطقه سخن گفت و تاکید کرد:اهداف ائتلاف جدید عربستان را بررسی می‌کنيم.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس خبری مشترک با همتای بحرینی خود در مسکو از تطابق نظر کشورش و بحرین در خصوص راه حل بحران های منطقه و مبارزه با تروریسم سخن گفت.

لاوروف از تمایل روسیه و بحرین برای بازگرداندن امور به وضع عادی در عراق و افغانستان سخن گفت و افزود: ما درباره ضرورت حل جامع و عادلانه مسئله فلسطین نیز با یکدیگر هم عقیده هستیم.

وی گفت کشورش به طرح عربستان سعودی برای تشکیل (گروه به اصطلاح) ائتلاف اسلامی اهتمام می ورزد و این طرح و دستور کار آن را بررسی می کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: باید بر عناصر فکری که باعث تاثیر گذاشتن بر اذهان جوانان و گسترش افراط گری می شود تمرکز کنیم.

لاوروف اعلام کرد: کشورش برای گفتگو با هر کشوری در خصوص مبارزه با انواع تروریسم در همه جای جهان آمادگی دارد.
 
وی طرح عربستان سعودی برای تشکیل گروه (به اصطلاح) ائتلاف اسلامی ضد تروریسم را نقطه عطف مهمی برای مقابله با این پدیده دانست.

وی بر آمادگی کشورش برای همکاری با همه کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین،   نیز در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف گفت: روابط ما با روسیه اخیرا و به دنبال دیدارهای دوجانبه شاهد پیشرفت هایی بوده است.

وی افزود: با روسیه طرح های سرمایه گذاری و راهبردی مشترک داریم که تلاش می کنیم به زودی اجرای آنها آغاز شود. در چارچوب مشارکت راهبردی با روسیه سه دیدار انجام شده است و امیدواریم دیدار چهارم به زودی برگزار شود.

خالد بن احمد آل خلیفه هوچنین اعلام کرد: بحران های منطقه را (با مقامات روسیه) بررسی و بر ضرورت حل سریع آنها تاکید کردیم.

وی افزود: بحران لیبی را مورد بررسی قرار دادیم و درباره حمایت از راه حل های سیاسی و مسالمت آمیز کنونی به توافق رسیدیم.

این مقام بحرینی در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: اهمیت تشکیل (گروه به اصطلاح) ائتلاف اسلامی را برای طرف روس تشریح کردیم و گفتیم این ائتلاف در چارچوب حفظ ثبات در منطقه و جهان تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: (گروه به اصطلاح) ائتلاف اسلامی علاوه بر مرکز عملیات در ریاض، تلاش های رسانه ای و فکری نیز خواهد داشت.

وزیر خارجه بحرین گفت: تروریست ها به وجهه اسلام در جهان لطمه می زنند و در هر جا و به هر وسیله ای که شده است با آنها مقابله خواهیم کرد.   بحرین همیشه به برقراری و تثبیت ثبات در سراسر جهان پایبند است.

وی همچنینی گفت درباره ضرورت به جریان انداختن راه حل سیاسی بحران سوریه به عنوان تنها راه حل بحران این کشور به توافق رسیدیم.

وی خواستار تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی شد.

نظر شما