شناسهٔ خبر: 119738 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

پنج هزار پرونده زمین خواری در استان بوشهر

زمین خواری43 نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به زمین خواری در استان بوشهر از وجود پنج هزار پرونده زمین خواری در استان خبر داد که نیمی از آنها تخلف زمین خواری است و حدود نیمی نیز مربوط به زمین های کشاورزی مردم می باشد.

به گزارش «نماینده»، سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس با بیان اینکه زمین خواری در برخی از مناطق استان بوشهر بیداد می کند، گفت: در این استان در خصوص زمین خواری پنج هزار پرونده وجود دارد که نیمی از این پرونده ها مربوط به زمین خواری و تخلفات صورت گرفته است اما نیمی دیگر از این پرونده ها مربوط به زمین های کشاورزی متعلق به مردم است ولی خشک و تر با هم می سوزد.

وی افزود: مواردی وجود دارد که فردی ۲ هکتار زمین داشته ولی در کنار زمین های خود ۲۰۰ هکتار را تملک کرده است.

نماینده دشتستان در مجلس در پاسخ به این سوال که این افراد چه کسانی و آیا از صاحبان قدرت و ثروت هستند، گفت: اگر کسی قدرت نداشته باشد، نمی تواند به زمین خواری روی بیاورد.

موسوی نژاد تاکید کرد: حامیان زمین خواری و زمین خواران هم دستی در ثروت دارند و هم قدرت. البته نه اینکه هر کسی ثروت و قدرت دارد، زمین خوار است.

وی با بیان اینکه فرزند برخی مسئولین به دنبال تملک اراضی ملی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: این آقازاده ها در مناطق آزاد استان به دنبال تملک اراضی و به دنبال زمین خواری هستند که اسنادی هم در این راستا وجود دارد.

نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به پیگیرهای صورت گرفته برای مقابله با زمین خواری و بازپس گیری زمین های تصرف شده، افزود: مذاکرات و رایزنی هایی با برخی دستگاها داشتیم. اداره کل اطلاعات استان همکاری خوبی داشت و پیکیرهایی در این زمینه صورت داد.

موسوی نژاد باضافه کرد: اخیرا مطلع شدیم که استاندار بوشهر برای جلوگیری از تخلفات و صحت احراز مالکیت افراد بر زمین ها ابلاغ کردند که فعلا صدور سند متوقف شود تا بررسی های دقیقی صورت گیرد.

نظر شما