شناسهٔ خبر: 119680 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

مخالفت با طرح پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی

نمایندگان مجلس با پیشنهاد مسکوت ماندن طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مخالفت کردند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در رسیدگی به طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور پیشنهاد داد: این طرح به مدت شش ماه مسکوت بماند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما نباید به سر دانشگاه آزاد بزنیم و از دانشجویان مناطق محروم کشور دفاع کنیم.  

در ادامه این جلسه محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد همکار خود مخالفت کرد و گفت: این طرح محدود کننده دانشگاه آزاد نیست بلکه تقویت کننده آن است.  

نماینده مردم کرمان افزود: مسئله طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ساماندهی نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکتر است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر نحوه پذیرش دوره دکترا سلیقه ای انجام می شود و وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دیگر مراکز هر کدام روش خودشان را دارند.  

زاهدی ادامه داد: رشد علمی کشور کاهش یافته است و این طرح باعث جهش علمی می شود.

سرانجام پیشنهاد مسکوت ماندن طرح یاد شده به رای گذاشته شد و کلیت مجلس با آن مخالفت کرد.  

همچنین بررسی تقاضای رسیدگی به طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها، بررسی تقاضای رسیدگی به طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی از جمله طرح ها و لوایحی است که در مجلس بررسی می‌شود.

نظر شما