شناسهٔ خبر: 119632 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

استقلال در بین ۱۰ تیم برتر آسیا

AFC در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی آسیا، استقلال بهترین جایگاه را در بین تیم‌های ایرانی دارد.

به گزارش «نماینده»، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تازه‌ترین رده‌بندی تیم باشگاهی قاره کهن را اعلام کرد که بر این اساس گوانگژو اروگراند چین که به تازگی فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد، با  ۱۲۹.۳۵۹ امتیاز در رده اول جای دارد. الهلال عربستان با ۱۱۶ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داده و الاهلی عربستان هم با ۹۱ امتیاز در رتبه سوم قرار داد.

در بین تیم‌های ایرانی استقلال تهران صاحب بهترین جایگاه است و با ۷۳ امتیاز در مکان نهم جای دارد. پس از آبی‌پوشان پایتخت، سپاهان اصفهان بهترین تیم ایرانی این رده‌بندی است و با ۵۵.۶۳۱ امتیاز در رتبه هجدهم ایستاده است. پرسپولیس هم با ۴۷.۶۳۱ امتیاز مکان بیست و سوم را به خود اختصاص داده و فولاد خوزستان با ۴۰.۶۳۱ امتیاز در رتبه بیست و نهم ایستاده است.

تراکتورسازی تبریز با کسب ۳۱.۶۳۱ امتیاز در جایگاه سی‌و‌نهم قرار دارد. نفت تهران در این رده‌بندی با ۳۰.۶۳۱ امتیاز پس از سرخپوشان تبریزی در رده چهلم ایستاد. صبای قم هم با کسب ۱۱.۶۳۱ امتیاز در رده نود و یکم است و ذوب‌ آهن اصفهان با ۱۱.۱۳۱ امتیاز در رده نود و چهارم قرار دارد.

این رده‌بندی بر اساس نتایج و عملکرد تیم‌ها در چهار سال اخیر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ صورت گرفته است. همچنین عملکرد تیم‌ها در لیگ‌های داخلی نیز در این رده‌بندی ملاک بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما