شناسهٔ خبر: 119120 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشته شدن ۱۲ زائر اربعین در حوادث رانندگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۲۱ هزار زائر اربعین حسینی گفت: در حوادث رانندگی رخ داده در مسیر زائران، تاکنون ۱۲ زائر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، ناصر چرخساز با تشریح جزئیات ‌امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران حسینی در ۸ روز گذشته، گفت: ۲۷ هزار و ۳۹۳ زائر از اول آذر ماه تا ساعت ۹ صبح امروز ۹ آذر، به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده و علاوه بر درمان سرپایی ۵ هزار و ۹۸۰ تن، ۶۷ زائر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به ۲۱ هزار و ۳۴۶ تن از زائران از ابتدای آذر تا کنون، با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، عنوان کرد: به علاوه از چهارم آذر تا کنون ۲۲ مورد عملیات جاده‌ای در ایلام با ١٦عملیات، اصفهان با یک عملیات، مرکزی با ٢ عملیات و خوزستان با ٣ عملیات) انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، در جریان این عملیات‌ها به ۲۷۴ حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است و ۳۲ مجروح به صورت زمینی و ۷ مجروح نیز به صورت هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: ۱۳ تن از زائران سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای ۱۰ تن از مصدومان انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این که ۷۰ پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی ۶۳ دستگاه آمبولانس، ۲۹ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، ۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.

چرخساز همچنین به فوت ۱۲ زائر در مسیر کربلا اشاره کرد و گفت: ۷ نفر در ایلام، ۳ نفر در اصفهان و ۲ نفر در العماره در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما