شناسهٔ خبر: 118796 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

ترکیه، «سوخو۲۴» روس را ساقط کرد+عکس

سقوط هواپیمای روسی نیروی هوایی ترکیه اعلام کرد، یک هواپیما جنگنده روسیه را که در مرز این کشور با سوریه در حال پرواز بود را هدف قرار داده و منهدم کرده است.

به گزارش «نماینده»، مقامات ترکیه اعلام کردند، ساعاتی پیش یک جنگنده روسیه در مرز ترکیه و سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

طبق گفته نیروی هوایی ترکیه، ۱۰ دقیقه پیش از هدف قرار دادن جنگنده روسی، پنج بار به این جنگنده اعلام اخطار شد.

بنا به گفته ارتش سوریه و منابع ترکیه، خلبان این جنگنده، پیش از برخورد موشک با آن، از هواپیما خارج شده و در منطقه‌ای نزدیک لاذقیه که اکنون تحت کنترل داعش است، فرود آمد.

تلوزیون ترکیه از لحظه سقوط و آتش گرفتن این جنگنده در جنگل‌های مناطق مرزی این کشور، ویدئویی را پخش کرد.

وزارت دفاع روسیه در همین راستا، سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در مرز ترکیه و سوریه را تایید کرد ولی این را نیز افزود که این جنگنده در حالی که در مناطق تحت سیطره داعش در خاک سوریه در حال پرواز بود؛ به واسطه موشک زمین به هوا مورد هدف قرار گرفته است.

سقوط اين جنگنده در حالي است که علاوه بر جنگنده هاي آمريکايي و روسي، جنگنده هاي فرانسوي نيز به بهانه بمباران مواضع داعش در آسمان سوريه حضور دارند.

پيشتر "اسماعيل دمير"، معاون وزير صنعت دفاعي ترکيه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ترکيه اجازه عبور جنگنده هاي روسيه از آسمان اين کشور را نخواهد داد.

وي افزود: موضع ترکيه در اين باره واضح است و تدابير لازم را براي جلوگيري از آن اتخاذ مي کند.

آنکارا مدعي شده است که روز گذشته دو فروند جنگنده روسيه حريم هوايي اين کشور را نقض کرده اند

گفتنی است که روسیه، هم پیمان کلیدی سوریه، در حملات اخیرش شهرهای لاذقیه و مواضع داعش را مورد هدف قرار داده است.

نظر شما