شناسهٔ خبر: 118671 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فرار کروکودیل از یک پرنده!!/عکس

 یک خرچنگ شجاع، پوزه تمساح درنده را نیشگون می گیرد و تا تمساح به خودش بجنبد، لابلای گل و لای ناپدید می شود و از چنگ تمساح می گریزد.  دراین گزارش به فرار کرکودیلی ازدست یک پرنده می پردازیم.

به گزارش «نماینده»؛ تِمساح یا کروکودیل جانوری است خزنده دارای چهار دست و پا، در آب به راحتی شنا می‌کند، اما همیشه در آب نمی‌ماند و تخم‌هایش را در خشکی می‌گذارد. این حیوان دارای فک و دندان‌های بسیار نیرومند است و به گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان (Crocodylidae) تعلق دارد.

 

این خزندهٔ آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق استوایی آفریقا،  آسیا،  آمریکا و استرالیا زندگی می‌کند. تمساح مانند سایر موجودات ساکن در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی در آب‌های کمی شور زندگی می‌کند.

 

پَرَنده یا مُرغ به جانوران مهره‌داری گفته می‌شود که بدنی پوشیده از پر دارند، خونگرم اند، بال دارند،  بر روی دوپا راه می‌روند و تخممی‌گذارند. بیشتر پرندگان توانایی پرواز دارند. نزدیک به ۱۰، ۰۰۰ گونه پرنده در سراسر جهان وجود دارد. این جانوران پرتنوع ترین نوع مهره‌داران چهاراندامی‌اند و از قطب شمال گرفته تا قطب جنوب می‌توان گونه‌ای از پرندگان را پیدا کرد.

 

کوچکترین گونهٔ زنده از پرنده‌ها،  مرغ پر زنبوری با پهنای ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) و بزرگترین آن‌ها شترمرغ با بزرگی ۲٫۷۵ متر (۹ پا) است.  فسیل‌های باقی مانده گواه آن است که سرچشمهٔ پرندگان به دایناسورهای ددپا، نزدیک به ۱۶۰ میلیون سال پیش، در دوران ژوراسیک باز می‌گردد.  دیرین‌شناسان بر این باورند که پرندگان تنها کلاد دایناسورهایند که از انقراض دوران سوم کرتاسه در ۶۵٫۵ میلیون سال پیش، جان سالم به در برده‌اند.

 

 کرکودیلی ازدست یک پرنده فرار می کند شاید باوراین رویداد خارج ازتصور آدمی باشد که درنگاه اول بیننده تصور می کند که دردنیایی وارونه قرارداریم  اما لازم است بدانیم که این چنین رویدادی درحیات وحش اتفاق افتاده است وبعضی ازمواقع هرناممکنی را ممکن خواهد کرد

 

تصویری از فرار کروکودیلی ازدست یک پرنده در فضای مجازی دست به دست شده که برای شما کاربران عزیز به نمایش می گذاریم.

 

 

 

 

نظر شما