شناسهٔ خبر: 118424 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بمب داعش در هواپیمای روسیه+تصاویر

سقوط هواپیمای روسی تروریست‌های داعش تصویر بمبی را منتشر کردند که مشابه آن در سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه استفاده شده بود.

به گزارش «نماینده» به نقل از العربی؛ تروریست‌های داعش تصویر یک بمب دست‌ساز را در اینترنت منتشر کردند و مدعی شدند نمونه مشابهی از همین بمب را برای سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه استفاده کردند.  


داعش در جدیدترین شماره اینترنتی مجله اختصاصی خود، دابق، مدعی شد آنها با استفاده از ابزار ساده‌ای مانند قوطی نوشابه، چند سانتی متر سیم و یک چاشنی توانستند بمبی بسازند که به راحتی از دیوارهای امنیتی فرودگاه شرم الشیخ مصر عبور کرد و موجب سرنگونی هواپیمای عظیم‌الجثه روسیه با ۲۲۴ سرنشین شد.

داعش در توضیح انتشار این عکس نوشت: پس از آغاز حملات موشکی روسیه در سوریه – اواخر سپتامبر – تصمیم به انجام عملیات تروریستی علیه هواپیمای روسی گرفته شد.  

مقامات امنیتی روسیه نیز اعلام کردند انفجار یک بمب دست‌ساز علت سقوط هواپیمای مسافربری این کشور بوده است. مدارک به دست آمده نشان می‌دهد این بمب دست‌ساز حاوی یک کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی بوده است. "ولادیمیر پوتین، " رئیس جمهور روسیه، به مقامات امنیتی این کشور دستور داد عاملان حادثه تروریستی سقوط هواپیما را در هر کجای جهان که باشند، دستگیر کنند. وی همچنین ۵۰ میلیون دلار آمریکا برای کسیکه اطلاعاتی در جهت دستگیری عاملان این حادثه در اختیار روسیه قرار دهند، تعیین کرده است.

نظر شما