شناسهٔ خبر: 118210 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صادق زیبا کلام بخواند!

بررسی تطبیقی اظهارنظر صادق زیباکلام و شماری از هنرمندان درباره حوادث اخیر فرانسه نشان می‌دهد این بار استاد علوم سیاسی دانشگاه است که باید به هنرمندان درس پس بدهد.

به گزارش «نماینده»، صادق زیباکلام استاد سیاسی دانشگاه و از چهره‌هایی است که یادداشت‌ها و مقاله‌های او هر روز در روزنامه‌های اصلاح‌طلب منتشر می‌شود.

اما بیشتر از آن که در سال‌های اخیر چهره علمی زیباکلام باعث معروفیتش شده باشد اظهارنظرهای متفاوتش، او را چهره ای خاص و متفاوت کرده است.

به رسمیت شناختن اسرائیل، نامه درخواست به سفیر نروژ برای اعطای جایزه صلح نوبل به علی مطهری، پیشنهاد برچیده شدن تجهیزات و امکانات هسته‌ای با تئوری «هسته‌ای چه گلی به سر ملت زده است»، ابراز علاقه به رضا شاه و مدیون دانستن جمهوری اسلامی به رضاخان، حمله به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به خاطر گفتن جمله «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»! هجمه شدید علیه شهردار تهران به خاطر یک بنر خیالی که هرگز توسط شهرداری منتشر نشده بود! تنها چند نمونه از گاف‌ها و اظهارات شاذ زیبا کلام در سال های اخیر بوده است.

از سوی دیگر در حالی که برای بسیاری از چهره‌های نه چندان سیاسی هم اثبات شده که گروهک های تروریستی مانند داعش زاییده و دست‌پرورده خود غرب هستند، صادق زیباکلام چنین نظری ندارد!

این تئوریسین اصلاح‌طلب در آخرین اظهارنظرش درباره حوادث تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن ده ها تن در فرانسه شد روز گذشته طی یادداشتی در روزنامه شرق تصریح کرد:‌ «ای کاش در عالم واقعیت فرضیه‌هایی که در ایران به وجود آمده، درست می‌بودند و داعش و پدیده اسلام رادیکال خشونت‌طلب را سازمان‌های جاسوسی آمریکایی و انگلیسی ساخته بودند، زیرا در این صورت، اکنون می‌توانستند خط تولید آن را متوقف کنند.»

این اظهارنظر در حالی از زبان یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه های ما خارج می شود که هنرمندان کشورمان به حادثه تروریستی پاریس واکنش های هوشمندانه تری نشان دادند.

* محمودرضا قدیریان، بازیگر و مجری صدا و سیما با تاکید بر این که فردی سیاسی نیست و نخواهد بود و فقط سروکارش با شعر، موسیقی، اجرا و هنر است، درباره آنچه در فرانسه اتفاق افتاد، نوشت: اگر فرانسه از تروریست حمایت کرده و اسلحه، پول و تجهیزات داده که آنان بزرگ شوند، حالا گریبان خودش را هم گرفت و اگر کمکی به آن‌ها نکرده، پس چرا در زمان نابودی تروریست اقدامی نکرد تا دنیا از شرشان خلاص شود!
 

* امین زندگانی، بازیگر نام آشنای کشورمان در صفحه اینستاگرامش با نوشتن جمله «مرگ بر داعش» نوشت: «دم همه شیرمردهایی که واسه امنیت مملکتمون جونشون و گذاشتن کف دستشون که اتفاقاتی مثل اتفاقات بیروت و پاریس تو خاک میهنمون نیفته گرم»
 

* همچنین رضا رشیدپور از مجریان باسابقه تلویزیون نیز پس از این ناآرامی های اخیر فرانسه و بیروت با قرار دادن تصویری از سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: با کمال میل و افتخار می گویم که امن ماندن خانه ام را مدیون قاسم سلیمانی می دانم. او یک شخص نیست. یک فرهنگ است. فرهنگی که حرمت خانه را از جان عزیزتر می داند.
 

وی همچنین افزود: من هرگز حاج قاسم سلیمانی را از نزدیک ندیده ام اما به صراحت می گویم که هر وقت ملاقاتشان کنم به احترامشان تعظیم کرده و دستشان را خواهم بوسید.

* امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون نیز در همان ساعات اولیه پس از انفجار فرانسه با انتشار تصویری پاره از پرچم داعش بر این گروهک تروریستی و حامیانش لعنت فرستاد.
 

لیلا رجبی دونده روسی‌الاصل کشورمان با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش به واکنش های متفاوت در قبال جنایت های تروریست ها در عراق سوریه و افغانستان با فرانسه واکنش نشان داد.

در حالی که انتظار می‌رود استاد سیاسی دانشگاه آن هم در مسائل سیاسی و بین‌المللی از سایر اقشار جامعه جلوتر حرکت کند اما واکنش برخی از هنرمندان این بار نشان داد که آن‌ها گوی سبقت را از صادق زیباکلامی‌ها ربوده‌اند و این بار استاد باید جلوی آن‌ها درس پس بدهد!

نظر شما