شناسهٔ خبر: 117986 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

وزیر کشور: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی باشد

وزیر کشور تأکید کرد: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی، نزاع، تقویت تضادها و بیان ایرادهایی باشد که در برخی موارد سابقه تاریخی دارد زیرا حل و فصل آن در قالب انتخابات حتما ممکن نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم ممهور کردن تمبر یادبود انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس  شورای اسلامی گفت:‌ موضوع انتخابات موضوعی افتخارآمیز و باشکوه است که نشان از بلوغ، استقلال و آزادی است.

وی افزود:‌ افتخار می‌کنیم در کشوری آزاد و مستقل هستیم که انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم صورت می‌گیرد که هر قدر شکر کنیم باز هم در بیان این همه لطف خداوند و میراث شهدا و امام (ره) ناتوانیم.

رحمانی فضلی با اشاره به رویدادهای تروریستی در منطقه و جهان گفت:‌ در چنین شرایطی کشورمان در آرامش و امنیت کامل است که این پس از لطف خداوند، مرهون هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، انسجام ملی و اعتماد مردم به نظام است.

وی افزود:‌ اگر مردم به نظام اعتماد نداشته باشند ایجاد امنیت کار بسیار دشواری است.

وزیر کشور تعیین سرنوشت کشور به دست مردم و سیاستگذاری، نظارت و اجرای انتخابات با مشارکت مردم را از خیرات و برکات برگزاری انتخابات برشمرد و گفت:‌ شکر ما در این موضوع این است که بتوانیم دوباره انتخاباتی قانونی، ‌سالم و باشکوه برگزار و دینمان را به مردم و شهدا ادا کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ همه باید در پی این باشیم که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در فضایی توأم با آرامش و امنیت و با شکوه به نحوی برگزار شود که بار دیگر قدرت ملی خود را در قالب وحدت به دنیا نشان دهیم و مشارکت همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در این باره ضروری است.

وی همچنین نقش احزاب، گروه‌ها، نامزدها و مردم را در برگزاری انتخابات باشکوه در این دوره بسیار سرنوشت‌ساز و مهم دانست و افزود: همه باید بیندیشند که چطور از ظرفیت انتخابات و انتقال قدرت برای تقویت اعتبار ملی استفاده کنند.

رحمانی فضلی گفت‌: شرایط، ‌ سلایق، مطالبات و دیدگاه‌‌های گوناگونی در کشور ما با حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت در زیر یک پرچم حکومتی تحت عنوان اسلام وجود دارد و اداره کردن آن حتما جای حرف و نارضایی و سهل‌انگاری خواهد بود.

وی افزود‌: مهم این است که هدف اصلی را که حفظ و صیانت از نظام و منابع ملی است فراموش نکنیم و بدانیم همه اشکالات و ایرادها در طول مسیر برطرف می‌شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ همه کشورها با هر درجه از رشد و توسعه‌یافتگی با چنین مسائلی مواجهند و همیشه مطالبات مردم جلوتر از دولت‌هاست؛ همین مطالبات سبب حرکت دولت‌ها می‌شود و اگر مطالبات مردم متوقف شود پویایی دولت‌ها نیز متوقف خواهد شد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما به عنوان منتخب مردم باید تلاش کنیم مطالبات مردم را ساماندهی کنیم و طبق اولویت‌بندی‌ها پیش ببریم.

وی تقویت امنیت داخلی، وحدت و انسجام مسئولان و برپایی انتخابات سالم را از مهم‌ترین مطالبات کنونی مردم برشمرد.

رحمانی فضلی گفت: همه ما در برپایی انتخابات باشکوه ابتدا برای رضای خدا و بعد برای تقویت امید و اعتماد مردم به نظام و آینده نقش داریم و باید برای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

وی تاکید کرد:‌ در این مدت به ویژه مسئولان باید تمرین خویشتنداری کنیم و صبر و تحملمان را برای رضای خدا  و به منظور اطمینان و آرامش دل مردم افزایش دهیم و با درک یکدیگر تعامل خود را ارتقا دهیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: طرح برخی مسائل در بعضی مجامع لازم نیست و نباید کاری کنیم که مردم باز احساس کنند که رقابت‌های سیاسی و کسب قدرت بر منافع ملی اولویت دارد.

وزیر کشور هشدار داد: در غیر این صورت، مردم به‌راحتی حتما از ما چشم می‌پوشند و سر برمی‌گردانند زیرا مردم با ما عقد اخوت ندارند و پیوند آنها با ما برای تقویت اسلام و حفاظت از میراث شهدا و ولایت فقیه است.

وی افزود: اگر رفتار و راه ما با مردم هماهنگ نباشد آنان به‌راحتی از ما روی برمی‌گردانند پس باید از فرصتی که خدا به ما داده است با صبر و خویشتنداری استفاده و حال یکدیگر را رعایت کنیم تا از این انتخابات به‌راحتی عبور کنیم.


وزیر کشور از ستاد انتخابات کشور و نمایشگاهی که در آنجا برپا شده بود دیدن کرد.

نظر شما