شناسهٔ خبر: 117969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

اوباما بیشترین کمک آمریکا را به چه کسی داد؟!

اوباما و نتانیاهو گزارش رسمی دولت آمریکا نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و مصر، درصدر فهرست دریافت کنندگان کمک‌های نظامی و اقتصادی خارجی آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی قرار داشته‌اند.

به گزارش «نماینده»، در بیانیه رسمی دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره کمکهای خارجی سالانه آمده است که رژیم صهیونیستی و مصر رتبه اول را در فهرست دریافت کنندگان کمکهای نظامی آمریکا در جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی داشتند.

این گزارش نشان می دهد مصر و رژیم صهیونیستی ۷۵ درصد از کمکهای نظامی آمریکا را در سال ۲۰۱۴ میلادی که بالغ بر ۵.۹ میلیارد دلار می شود، به خود اختصاص دادند.

گزارش مذکور حاکی است که رژیم صهیونیستی با ۳.۱ میلیارد دلار، مصر با ۱.۳ میلیارد دلار، عراق با ۳۰۰ میلیون دلار، اردن با ۳۰۰ میلیون دلار و پاکستان با ۲۸۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر فهرست دریافت کنندگان کمک های نظامی سالانه آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی قرار داشتند.

به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم، کمکهای نظامی و تسلیحاتی آمریکا ۱۷ درصد از مجموع ۳۵ میلیارد دلار کمکهای سالانه نظامی و اقتصادی این کشور به طرفهای خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی را شامل می شود. در این بین، رژیم صهیونیستی و مصر در صدر فهرست دریافت کنندگان خارجی کمک نظامی و اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی هستند.

گزارش رسمی دولت آمریکا درباره کمکهای خارجی سالانه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با ۳.۱ میلیارد دلار، مصر با ۱.۵ میلیارد دلار، افغانستان با ۱.۱ میلیارد دلار، اردن با یک میلیارد دلار و پاکستان با ۹۳۳ میلیون دلار

به ترتیب در صدر فهرست مجموع کمک های خارجی (نظامی و اقتصادی)  سالانه آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی قرار داشتند.

 

نظر شما