شناسهٔ خبر: 117925 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشکلات وام قرض الحسنه برطرف شود/ انتقاد از روش های پرداخت وام

پول.وام43 رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید مشکلات وام قرض الحسنه برطرف شود، گفت: بانک ها باید اعتبارات لازم را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

به گزارش «نماینده» غلامحسین شیری عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در تبریز ضمن اظهار تأسف و انتقاد از روش های پرداختی اعتبارات بانکی ابراز داشت: دولت موظف است برای هر فرد ایرانی شغل ایجاد نماید، اما متاسفانه این امر مورد غفلت واقع شده و مغفول مانده و نیاز است که اداره کار برای ایجاد اشتغال جوانان آستین بالا بزند.

وی در ادامه ضمن تشریح مشکلات بانکی و ضامنین کارمندی تصریح کرد: مشکل ضامن کارمند باید از بانک ها برداشته شود و کلیه مشکلات وام قرض الحسنه نیز باید برطرف شود.

شیری در این خصوص اضافه کرد: قبلا جوانان ما فقط جوانان بیکار بودند، ولی الان جوانان ما هم بدهکار هستند، هم بیکار.  

وی در این راستا ادامه داد: متأسفانه بسیاری از روش های پرداخت اعتبارات اشتغال، جوانان بیکار را به جوانان بدهکار تبدیل نموده و بهتر است به جای جلسات بی فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به مأموریت های کارگروه اشتغال اظهار داشت: کارگروه اشتغال استان متوجه تسهیلات است و در این راستا مصمم هستیم تا کلیه موانع موجود در زمینه اشتغال را عارضه یابی نماییم و در راستای ایجاد اشتغال فرش قرمز توسعه را پهن کنیم.

محمدزاده در این راستا ادامه داد: ما از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید نهایت پشتیبانی از بانک ها را اعمال نموده ایم و انتظار همکاری و پاسخگویی از آن ها را داریم.

وی در این خصوص افزود: وقتی اعتباری به استان می آید ما از بانک ها انتظار داریم برای جذب آن رقابت کنند.

نظر شما