شناسهٔ خبر: 117535 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور نمادین"اعتدال و توسعه" در شورای اصلاح طلبان/ یک سوی جبهه اعتدال "لاریجانی" و سوی دیگر "عارف" است

غلامعلی دهقان431 سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: حضور اعتدال و توسعه در نخستین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بیشتر جنبه نمادین داشت و نشان از تعامل اعتدال و توسعه با جریان‌های همسو در قضیه انتخابات دارد.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره جلسه امشب شورای‌ عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: پیشبرد و تقویت گفتمان اعتدال یعنی همان اندیشه فکری دولت آقای روحانی که سرلوحه فعالیت‌های حزب اعتدال و توسعه است.

وی ادامه داد: در همین راستا و به خصوص در موضوع انتخابات آتی مجلس، نگاه و رویکرد حزب اعتدال و توسعه فراتر از یک جناح خاص بوده و اعتدال و توسعه معتقد است ضمن تعامل با جریان‌های فکری سیاسی همسو از جمله معتدلان اصولگرا و جریان اصلاحات عضو هیچ مجموعه رسمی انتخاباتی اعم از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان نیست.  

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه افزود: اعتدال و توسعه در قضیه انتخابات همیشه تلاش کرده فرآیند معتدلان اصولگرا، اصلاح‌طلبان و میانه‌روهای مستقل باشد.

دهقان درباره عضویت تشکل متبوعش در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: حضور اعتدال و توسعه در نخستین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بیشتر جنبه نمادین داشت و نشان از تعامل اعتدال و توسعه با جریان‌های همسو در قضیه انتخابات دارد.

وی تصریح کرد: اعتدال و توسعه از آغاز پیدایش تاکنون همیشه در ادوار گذشته انتخابات مجلس نشان داده که معرّف جمعی از شایستگان اعتدالی فراتر از یک جناح خاص بوده و چشم‌انداز انتخابات آتی مجلس نشان می‌دهد که افراد پیشنهادی حزب اعتدال و توسعه همپوشانی قابل توجهی با جریان‌های همسو از جمله معتدلان اصول‌گرا و اصلاحات دارد، ضمن اینکه اعتدال و توسعه همیشه معرف اعتدالیون حدفاصل دو جناح نیز بوده است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: واقعیت این است که کشور، انقلاب و نظام برای رشد و توسعه هر چه بیشتر به تعامل نیروهای داخل نظام نیاز مُبرم دارد و حزب اعتدال و توسعه در همین راستا گام برمی‌دارد.  

دهقان تأکید کرد: واقعیت این است که جبهه اعتدال عملاً شکل گرفته، هر چند جبهه غیررسمی و بیشتر یک ائتلاف نانوشته است؛ جبهه‌ای که یک سوی آن علی لاریجانی و سوی دیگر آن محمدرضا عارف قرار دارد و در حدفاصل آن شخصیت‌های اعتدالی نظام و احزاب معتدل حضور دارند؛ جبهه‌ای که برای مقابله با خطر رادیکالیسم سیاسی و تندروی از نوع ایرانیان بسیار ضروری است.  

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان اعتدال را منحصر به یک حزب و جناح خاص دانست. خوشبختانه حرکت کلی کشور به سمت گسترش دایره اعتدال‌خواهی است و حزب اعتدال و توسعه از این وضعیت استقبال می‌کند.  

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان از شکل‌گیری ستاد انتخابات تشکل متبوعش خبر داد و گفت: ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه شکل گرفته و با رصد اوضاع انتخاباتی، فعالیت‌های مقدماتی خود را شروع کرده‌اند که متعاقباً در این باره سخن خواهم گفت.

نظر شما