شناسهٔ خبر: 117395 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مطهری حاضر به مناظره با زاکانی نشد

علی مطهری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اعلام اینکه علی مطهری حاضر به مناظره با علیرضا زاکانی نشده است، گفت: مطهری هیچ دلیلی برای رد درخواست مناظره ارائه نکرد.

به گزارش «نماینده»، عباس توانا بابیان اینکه بسیج دانشجویی برای حاکم شدن فضای آزاداندیشی و تضارب آرا و همچنین فضای منطقی بر محیط دانشگاه، سعی کرده است با حضور و دعوت از جریانات مختلف سیاسی در چارچوب نظام در تحقق این اهداف گام بردارد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران و بارش افکار سعی می‌کنیم که با تضارب آرا و صحبت‌های جناح‌های مختلف، این حرکت به پیشرفت کشور کمک کند.

وی بابیان اینکه به دنبال استفاده از تمام جریان‌های سیاسی برای منطقی کردن فضای دانشگاه‌ها هستیم افزود: جریانی در دانشگاه‌ها به دنبال احساسی کردن فضای این مراکز علمی است تا بتواند به منافع شخصی خود برسد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بابیان اینکه نظر به مخالفت روسای دانشگاه با حضور سخنرانان منتقد، تصمیم به برگزاری مناظره گرفتیم و یک نفر که به سیستم فکری مدیریت دانشگاه نزدیک است برای مناظره دعوت کنیم ادامه داد: برای برگزاری مناظره علی مطهری و علی‌رضا زاکانی، تاریخ‌های مختلفی پیشنهاد دادیم که درعین‌ موافقت آقای زاکانی، آقای مطهری حاضر به مناظره نشد و دلیلی را برای رد درخواست مناظره به ما ارائه نداد.

توانا بیان کرد: با توجه به اینکه آقای مطهری دغدغه آزادی بیان دارد انتظار می‌رفت که در مناظره شرکت کند تا دانشجویان در فضایی منطقی در مورد گفته‌هایش تصمیم بگیرند.

وی گفت: توقع داشتیم آقای مطهری به‌جای سخنرانی تک‌نفره به سمت مناظره‌ها روی آورده و اجازه صحبت تفکرات مختلف را بدهد تا دانشجو تصمیم بگیرد.

نظر شما