شناسهٔ خبر: 117391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بيشترين جنايت داعش در کدام کشور رخ داده است؟

داعش 43 دادستان کل دادگاه کيفري بين‌الملل با اشاره به اينکه همه طرف‌هاي درگير در ليبي مرتکب جنايات گسترده‌اي شده‌اند، گفت: اعضاي داعش در مقايسه با ديگر گروه‌هاي مسلح در ليبي بيشترين تعداد را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پايگاه خبري الشروق، فاتو بن سودا، دادستان کل ديوان کيفري بين‌الملل اظهار داشت: داعش از مجموع ۳۷ حمله انتحاري خود در سال جاري ميلادي، ۲۷ حمله را در ليبي انجام داده است و اعضاي اين گروه تروريستي مردم ليبي را به اتهاماتي چون جاسوسي و يا فعاليت‌هاي اجتماعي اعدام مي‌کنند.

دادستان کل ديوان کيفري بين‌الملل با اشاره به اينکه اقدامات خشونت‌آميز در ليبي افزايش يافته اظهار داشت: دستکم هر ماه ۶۰ تن به طور ميانگين در ليبي کشته مي‌شوند اين در حالي است که سازمان ملل در تلاش براي دستيابي به توافقي جهت تشکيل دولت وحدت ملي و مقابله با گروه تروريستي داعش است.

در حالي که دو دولت طرابلس و طبرق در ليبي بر سر قدرت با يکديگر درگير هستند، مارتين کوبلر، فرستاده جديد سازمان ملل به ليبي ظرف چند روز آتي مذاکرات سختي را با گروه‌هاي مختلف ليبي آغاز مي‌کند.

بن سودا در گزارش خود افزود: اعدام‌ها و ديگر جنايات منسوب به داعش و گروه‌هاي مسلح هم‌پيمان آن از جنايات ديگر گروه‌هاي مسلح بسيار فراتر رفته است.

با اين حال شبه نظاميان گروه "فجر ليبي" در طرابلس و ارتش ملي ليبي نيز مرتکب جنايات گسترده‌اي شده‌اند.

در سال گذشته ميلادي خشونت‌ها در ليبي نزديک به ۴۵۰ هزار تن از ساکنان اين کشور را مجبور به فرار کرد.

دادستان کل لاهه تاکيد کرد آماده آغاز تحقيقات جديدي در مورد جنايات جنگي در ليبي است اما بودجه کافي براي آن را در اختيار ندارد.

نظر شما