شناسهٔ خبر: 117203 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احمدی :

کنار آمدن با آمریکا مشکلات ایران را حل نمی‌کند/ برخی آگاهانه چهره آمریکا را بزک می‌کنند

وحید احمدی/* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر انسان منصف و آگاه با نگاه مختصری به سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران متوجه می‌شود که کنار آمدن با آمریکا مشکلات ایران را حل نمی‌کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تلاش‌های برخی از شخصیت‌های سیاسی در دوران پس از برجام برای ایجاد رابطه با آمریکا گفت: برخی افراد طرفدار رابطه با آمریکا افرادی ساده اندیش هستند.

وی افزود: ممکن است این دسته نیت و قصد بدی نیز نداشته باشند ولی تحلیل دقیقی از شرایط، ‌ روابط تاریخی و روحیه استکباری طرف مقابل ندارند.

احمدی اضافه کرد: البته در این میان افرادی نیز هستند که حقیقتا‌ً‌ در پی بزک کردن چهره آمریکا هستند و اساسا به صورت آگاهانه این مأموریت را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لیست سیاه جنایتهای آمریکا علیه ملت ایران طی ده‌های گذشته تصریح کرد: ما پس از انقلاب شاهد جنایات، ‌ خیانت‌ها و اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران بودیم.

وی اظهار داشت: در دوره پهلوی نیز با سیاست‌های آمریکا اجازه رشد به کشور ما داده نشد و ثروت‌های ملی ما به چپاول رفت و ایرانیان توسط دیکتاتورهای مورد حمایت آمریکا تحقیر شدند.

احمدی ادامه داد: هر انسان منصف و آگاهی که کمترین آشنایی با مسائل روز داشته باشد می‌تواند با نگاه مختصری به سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران به این جمع‌بندی برسد که کنار آمدن با آمریکا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه دستاوردهای گذشته ما را نیز از بین می‌برد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به پیشرفت‌های ملت ایران پس از انقلاب گفت: امروز اگر کشور ما رشد کرده و مجموعه‌ای از مؤلفه‌های اقتدار را در دست دارد در راستای اتکا به خود و استقلال ملی بوده و چه بسا اگر این دشمنی‌ها صورت نمی‌گرفت و ایران مجبور نبود روی پای خود بایستند چنین پیشرفت‌هایی حاصل نمی‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها ویژگی‌ها و اهداف نفوذ آمریکا در ایران را تبیین کرده‌اند افزود: افرادی که پس از این تبیین به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند یا واقعا ساده‌اندیشند و یا تلاش دارند چهره آمریکا را بزک کنند.

وی ملت مبارز ایران و خون شهدا را عامل اصلی جلوگیری از نفوذ آمریکا خواند اظهار داشت: ملت ایران با هر طرز فکر و تحلیلی می‌داند که دشمن واقعی آنها آمریکاست.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از سیاستمداران داخلی در تلاشند که ابتدا پروژه‌ دشمن زدایی را پیش بگیرند تا بعد از کم شدن حساسیت‌ها راه برقراری رابطه با آمریکا و نفوذ را باز کنند.

نظر شما