شناسهٔ خبر: 116947 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عرضه مستند مک‌لیبل آغاز شد

«مک‌لیبل» حرکت مردمی علیه ابرشرکت مک‌دونالد

مک لیبل مستند مک‌لیبل(Mc Libel) یک مستند علیه کمپانی مک‌دونالد است و نشان می‌دهد که چگونه مک دونالد به خاطر تبلیغ در مدارس بریتانیا به دادگاه حقوق بشر می‌رود.

به گزارش «نماینده» عرضه و فروش مستند «مک‌لیبل» به کارگردانی فرانی آرمسترانگ و کِن لُچ  در سینمامارکت آغاز شد. این مستند تولید شده در ایالات متحده آمریکا، روایتی است از تلاش دو فرد که برای احقاق حقوق مردم علیه ابرشرکت مک‌دونالد شکایت می‌کنند و دنیا را تغییر می‌دهند.

مستند مَک‌لیبل تنها درباره‌ی همبرگر و مک دونالدنیست، بلکه اهمیت آزادی بیان را نشان می‌دهد و اینکه امروز شرکت‌های چند ملیتی از دولت‌ها قوی‌ترند. این مستند که در طولِ ۱۰ سال توسطِ فِرَنی آرمسترانگ Franny Armstrong ، بدونِ هیچ بودجه‌ی مصوبی ساخته شده، تلاش دو فرد را نشان می‌دهد که چطور از حقِ خود در برابر این ابر شرکت دفاع می‌کنند و دنیا را تغییر می‌دهند.

مستند مک لیبل(Mc Libel)  یک مستند علیه کمپانی مک دونالد است و نشان می دهد که چگونه دو نفر مک دونالد را به خاطر تبلیغ در مدارس بریتانیا به دادگاه حقوق بشر می کشانند و باعث می شوند مک دونالد از تبلیغ در مدارس دست بردارد.

این مستند در حال حاضر به صورت دانلودی در فروشگاه اینترنتی سینمامارکت http://CinemaMarket.ir  به فروش می‌رسد و به زودی لوح فشرده این اثر در فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور نیز عرضه خواهد شد.

 

نظر شما