شناسهٔ خبر: 116945 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خودرو‌های کلاسیک ایران، جهانی شدند

 خودروهای کلاسیک و کمیاب تهران ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

به گزارش «نماینده»، فیوا یا «Federation Internationale des Vehicales Anciens» سازمانی جهانی در راستای حمایت از خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه تاریخی در سراسر جهان است که بیش از یک و نیم میلیون نفر از ۸۵ ارگان و ۶۲ کشور جهان عضو آن هستند.

رامین صالح خو، مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از عضویت کشورمان در مجمع FIVA خبر داد و گفت: ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

وی در ادامه افزود: این سازمان با ایده‌ای ساده و با هدف حفظ حقوق وسایل نقلیه کلاسیک که میراث صنعتی جهان به شمار می‌روند، در سال ۱۹۶۶ تاسیس و بالاترین مرجع حقوقی وسایل نقلیه کلاسیک در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود.

این سازمان جهانی که وسایل نقلیه مکانیکی کلاسیک از تراکتور گرفته تا موتورسیکلت را تحت پوشش و حمایت دارد، مالکین خودروها، موتورسیکلت‌ها و... کلاسیک با سن بیش از ۳۰ سال را تشویق می‌کند تا در چهارچوب ایمنی و مقررات جهانی تردد کنند.

ضمنا این سازمان برای کلاسیک‌های با ارزش در جهان ID کارت جهانی نیز صادر می‌کند که در حفظ و نگهداری و ارزش گذاری آنها اهمیت بسزایی دارد.

صالح خو در خصوص عضویت ایران در فیوا گفت: این یک امتیاز ویژه در حوزه کلاسیک برای ایران است و در رأی‌گیری مجمع که با هدف عضویت یا عدم عضویت ایران در مجمع فیوا برگزار شد، حتی یک رأی منفی هم برای کشورمان داده نشد و با حداکثر آرا ایران به عضویت فیوا در آمد و کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان نماینده فیوا در ایران انتخاب شد.

نظر شما