شناسهٔ خبر: 116884 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ارجاع طرح اصلاح قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه

مجلس 43 طرح اصلاح ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجم توسعه به دلیل رو به اتمام بودن زمان اجرای این قانون به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

به گزارش «نماینده» بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دستورکار جلسه علنی امروز قرار داشت.

در جلسه امروز حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس با اشاره به این گزارش گفت: از آنجا که در آستانه بررسی برنامه ششم توسعه هستیم لذا بهتر است این طرح به کمیسیون ارجاع شود تا در جریان بررسی برنامه ششم این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

براین اساس هیئت رئیسه مجلس بازگشت طرح اصلاح بند (ج) ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجم را به رای وکلای ملت گذاشت که نمایندگان نیز با ۱۲۴ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، در بند (ج) ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجم آمده است: دو نفر از نمایندگان استان با پیشنهاد مجمع نمایندگان استان و تصویب مجلس به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نمایندگان هر شهرستان به عنوان ناظر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان عضویت خواهند داشت.

نظر شما