شناسهٔ خبر: 116873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش کاری صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون اجتماعی ارائه شد/ بدهی ۴۱۰ هزار میلیاردی دولت‌ها به صندوق

آلیا43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق این گزارش دولت‌ها از سال ۵۴ تاکنون ۴۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار هستند.

به گزارش «نماینده» فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی به نمایندگان در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در این گزارش وضعیت فعلی بازنشستگان میزان بدهی‌های دولت به صندوق بازنشستگی مورد اشاره قرار گرفت و عوامل ناتوانی این صندوق در سرمایه‌گذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون، دولت حدود ۴۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی بدهکار است که این محدود به یک دوره نبوده و حدود سال ۱۳۵۴ تا زمان فعلی را شامل می‌شود.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: در این گزارش به این نکته اشاره شد که با وجود بدهی ۴۱۰ هزار میلیاردی دولت به صندوق تأمین اجتماعی این صندوق با اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌تواند خدمت‌رسانی به بازنشستگان را سامان دهد و به در این حوزه به مشکل برنخورد.

نظر شما