شناسهٔ خبر: 116870 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها

حسین توکلی 43 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فردا چهارشنبه ۱۳ آبان آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی است و این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی قابل تمدید نیست، گفت: داوطلبان این دوره‌ها تا ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

به گفته توکلی، تا ۸ صبح امروز ۶۰ هزار و ۴۹۴ داوطلب برای حضور در این دوره‌ها ثبت‌نام و انتخاب رشته کردند.

وی ادامه داد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید مهلت ثبت‌نام و اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی سال ۹۴ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) برای تمامی داوطلبان فراهم است.

توکلی تاکید کرد: پذیرش در این مرحله برای تعدادی از رشته‌های مقطع کاردانی، دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در کیش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

وی گفت: متقاضیانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می‌شوند می‌توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شوند. همچنین در صورت تمایل می‌توانند گروه آزمایشی خود را تغییر دهند.

توکلی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت ثبت‌نام به صورت اینترنتی است داوطلبان باید از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است استفاده کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال بابت هر گروه آزمایشی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نظر شما