شناسهٔ خبر: 116802 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم استقرار نمایندگان ایرلاین‌ها در فرودگاه برای پاسخگویی تأخیر‌ها

هواپیما43 مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به شروع عملیات زمستانی و تأخیر یا لغو احتمالی برخی پروازها، بر لزوم پاسخگویی نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌کننده مستقر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، با آغاز فصل سرما ستاد عملیات برف روبی با تدابیر خاص و برنامه‌ریزی منظمی تشکیل شد.

ستاد عملیات زمستانی، جهت کنترل و مقابله با مشکلات ناشی از برف و یخبندان و در مدار عملیاتی قرار گرفتن فرودگاه بعد از بارش برف در اولین فرصت تشکیل شده است؛ این ستاد با برقراری جلسات منظم و تهیه و تدوین برنامه مدون، همه تجهیزات، امکانات و کاستی‌ها را شناسایی و در جهت برطرف ساختن آنها اقدام کرده است.

از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا توجیه شرکت هندلینگ کننده و شناسایی محوطه‌هایی است که احتمال گرفتگی یا یخ‌زدگی دارند؛ همچنین همه شرکت‌های هواپیمایی با حضور در جلسه‌‌ای مرتبط با این موضوع، با توضیحات و دستورالعمل‌های خاص در عملیات زمستانی آشنا شده و جهت اجرای آنها، اطلاعات لازم و به‌روز را کسب کردند.

به‌منظور آمادگی هرچه بیشتر مقرر شد به زودی مانوری با تجهیزات و نیروهای کامل مستقر در فرودگاه مهرآباد برگزار شود تا در زمینه خدمت‌رسانی و ایمنی پروازها در طول فصل سرما خللی وجود نداشته باشد و نیروهای دست اندر‌کار این عملیات با آمادگی کامل اقدام به فعالیت‌ کنند.

مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد در این‌باره می‌گوید: خدمات‌رسانی مطلوب فرودگاهی به مسافران از اولویت‌های این فرودگاه است که باید استمرار داشته باشد.

علی رستمی آماده‌سازی تجهیزات و امکانات برف‌روبی، ایجاد محل نگهداری مواد ضدیخ به‌منظور رعایت استاندارد‌ها و جلوگیری از تبعات زیست محیطی، تهیه‌ امکانات برف‌روبی و لایروبی محوطه ایرساید و لندساید به‌ منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از آب گرفتگی محوطه‌ها و همچنین آموزش پرسنل عملیات زمستانی را در‌ اداره‌کل مهرآباد از اولویت‌های ستاد برف‌روبی فرودگاه مهرآباد عنوان کرد.

وی تأکید کرد: باید مانور برف‌روبی این فرودگاه به منظور آمادگی پرسنل عملیاتی و کنترل تجهیزات و امکانات فرودگاهی و شناسایی احتمالی نقاط ضعف سریعا در اولین فرصت اجرا ‌شود.

مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد با اشاره به شرایط ویژه فرودگاه مهرآباد به دلیل عملیات اجرایی در سطوح پروازی و محدودیت‌های موجود گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌کننده باید از تجهیزات و امکانات ایمنی برخوردار باشند و اصول و قواعد تعیین شده طبق دستورالعمل در این خصوص را رعایت کنند.

وی با اشاره به شروع عملیات زمستانی و تأخیر یا لغو احتمالی برخی پروازها، بر لزوم پاسخگویی نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌کننده مستقر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تأکید کرد.

نظر شما