شناسهٔ خبر: 116790 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آرمان امروز

جلسات هاشمی با رهبری به تعداد گذشته نیست

محسن هاشمی محسن هاشمی درباره جلسات آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب گفت: به تعداد گذشته نیست ولی منظم است و زمانش طولانی‌تر شده است.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی از جزئیات پیام احمدی‌نژاد به هاشمی‌رفسنجانی قبل از انتخابات ۸۴ رونمایی کرد.

هاشمی در گفت‌وگو با «آرمان» تصریح کرد: پیش از انتخابات ۸۴، من به دلیل کار مترو پیش آقای احمدی‌نژاد رفته بودم. آن موقع هر دو (آیت‌الله هاشمی و احمدی‌نژاد) برای ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده بودند. ایشان از من سوال کرد برای چه حاج آقا آمدند؟ البته با قصد دلسوزی که ایشان پا به سن گذاشته‌اند و در این کار اذیت می‌شوند.

وی ادامه داد: گفتند حتی حاضرند به خاطر ایشان کنار بکشند ولی چون خاستگاه رای من افراد خاصی هستند شاید کنارکشیدن من اثرگذار نباشد و اینکه گفت برای پرشورتر شدن انتخابات آمده است و باز هم تاکید کرد که اگر حاج آقا فکر می‌کنند بهتر است نباشد، حاضر است این کار را بکند.

هاشمی افزود: من پیام را رساندم ولی پدر جدی نگرفتند. در انتخابات در دور اول، با فاصله اول شدند ولی در دور دوم ...

وی درباره واکنش آیت‌الله هاشمی در مورد تخریب‌های احمدی‌نژاد نیز اظهار کرد: احمدی‌نژاد معمولا مستقیما حاج‌آقا را تخریب نمی‌کرد. ایشان جملاتی را به کنایه می‌گفت اما روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به او تحلیل می‌کردند و به هاشمی می‌رساندند. این طور باید بگویم که توسط عده‌ای، پدیده‌ای در کشور شکل گرفت که اختلافات بین ابوی و مقام معظم رهبری را زیاد کنند و از این طریق باعث تضعیف رئیس مجمع شوند. این استراتژی به عنوان سیاست مخالفان هاشمی در سیاست پنهان ایران و از سوی بعضی نیروهای کاملا مشکوک و بعضا امنیتی انجام می‌شد.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی موضوع را به خوبی می‌دانستند که رفتار تخریبی و حرف‌های او (احمدی‌نژاد) با بالا هماهنگ نیست و بنابراین خود ورود پیدا نمی‌کردند و کنترل‌شده از آن عبور می‌کردیم.

وی همچنین درباره نظر پدرش پیرامون «حصر» گفت: برادر خودمان در زندان است و ما خود جزو خانواده‌هایی هستیم که یکی از آنها در حصر به سر می‌برد.

هاشمی درباره ارتباطش با برادر زندانی خود نیز تصریح کرد: هر هفته می‌رویم می‌بینیمشان. یک هفته ملاقات حضوری داریم و یک هفته کابینی. رویه زندان این است. هر چند درباره برخی‌ها ارفاقی هم می‌شود اما هنوز نسبت به مهدی ارفاقی نشده است، بلکه سخت‌گیری نیز بیشتر است. درباره مهدی دستور داده‌اند که این رویه دقیقا رعایت شود. برادرم از شرایط راضی‌ است. مهدی خود را با داخل زندان تطبیق داده و مشکلی ندارد. به نظر برایش قابل تحمل است. این اتفاق برای ما سخت‌تر است مخصوصا برای مادر.

وی همچنین درباره جلسات آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب گفت: به تعداد گذشته نیست ولی منظم است و زمانش طولانی‌تر شده است.

هاشمی درباره حضورش در انتخابات مجلس نیز گفت: اگر از من درخواست شود، خدمت به انقلاب را رد نمی‌کنم. اگر واقعا لازم باشد بیایم، دریغ نمی‌کنم. در جلسات خصوصی درخواست‌هایی شده است اما به صورت رسمی درباره کاندیداتوری بحثی مطرح نشده است. این‌گونه هم نیست که اگر ما نیاییم، دنیا کن‌فیکون شود. با پدر مشورت نکرده‌ام. نزدیک انتخابات اگر لازم شد با ایشان هم مشورت می‌کنم.

وی درباره انتخابات ادامه داد: عمدتا این طرفی‌ها نمی‌دانند چه کسی صلاحیتش تایید می‌شود و چه کسی تایید نمی‌شود. در نتیجه الان نهضتی را مطرح می‌کنند به عنوان نهضت ثبت‌نام حداکثری. این نهضت دو لبه چاقو دارد. می‌تواند خودش باعث مشکلات برای گروه‌های سیاسی بشود چرا که عده‌ای که پا به میدان می‌گذارند و تایید صلاحیت می‌شوند، خروج از میدانشان سخت می‌شود. در نتیجه باعث می‌شود رای‌ها تقسیم شود که همین یعنی شکست. راه‌حل این است که ضمن اینکه ثبت‌نام حداکثری را حفظ کنند و مراقب باشند دهن‌کجی هم به نظام نشود، در زمان لازم هم خروج حداکثری باید داشته باشند. همه گروه‌ها باید این موضوع جدی را در نظر بگیرند که در هنگام خروج، به کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند گوش بدهند و کنار بکشند تا در انتخابات رای حداکثری آورده شود.
 

نظر شما