شناسهٔ خبر: 116788 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افضلی‌فرد در نطق میان‌دستور:

برخی واکنش‌ها به نامه ۴ وزیر نشان داد برخی هیچ نقد دلسوزانه‌ای به دولت را برنمی‌تابند

افضلی فرد/ 2 نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور، گفت: سخنانی از جنس حرف‌های آقای ترکان نشان داد برخی دوستان دولت هیچ نقد دلسوزانه‌ای را حتی از خانواده تدبیر و امید هم برنمی‌تابند.

به گزارش «نماینده» مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس (۱۱ آبان ماه ۹۴) گفت: دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست وین در ارتباط با حل بحران سوریه دلیل دیگری بر اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی است که دشمنان چاره‌ای جز تمکین در برابر آن ندارند.

وی افزود: رژیم مرتجع و خبیث آل سعود به جای حرف‌های ریاکارانه در مورد انتخابات آزاد سوریه مزدوران جنایتکار خود را از این کشور جمع‌آوری کند و به جنایات وحشیانه خود علیه مردم مظلوم یمن پایان دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: دموکراسی گزینشی غرب مدت‌هاست که برای افکار عمومی جهان رو شده و جهانیان می‌دانند از دریچه منافع نامشروع غربی‌ها می‌توان دموکراسی در سوریه را دیکتاتوری و جنایت‌ها و کشتار مردم بی‌گناه یمن را عین دموکراسی نامید و این تنوع و بیداری افکار عمومی زمینه‌ای است برای اصول زودهنگام تفکر لیبرال دموکراسی تا به زودی همانند کمونیسم شاهد به موزه رفتن این تفکر غیرمنطقی و تبعیض آلود باشیم.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: ما بعضاً شاهد به وجود آمدن فضایی در مجلس هستیم که نماینده‌ها در اجلاسیه چهارم نتوانند از سازوکار و اختیارات قانونی خود برای پیگیری حقوق و مطالبات مردم استفاده کنند.

وی ادامه داد: آیا اگر وزیر یا مدیر یا رئیس سازمانی به تعهدات و وظایف قانونی خود عمل نکند و این موجب از بین رفتن حق مردم شود نباید از ابزار تذکر طرح سؤال و حتی استیضاح استفاده کرد. آیا با انگ سیاسی و تبلیغاتی زدن به همه آنها زمینه ناکارآمدی نمایندگان را فراهم آورد؟ آیا این به نفع کشور است. ما بدون توجه به نتایج انتخابات آتی باید به وظیفه قانونی خود که دفاع از حقوق مردم در حوزه تقنین و نظارت است عمل کنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور نامه چهار نفر از وزرای دولت خطاب به شما بخشی از واقعیات اقتصادی موجود به کشور را بیان می‌کند و سخنان مشاور اقتصادی شما بر این بیانیه صحه گذاشته و بر آن تأکید می‌کند.

افضلی‌فرد اضافه کرد: انتظار این بود که با این نامه دردمنانه و دلسوزانه که به ویژه نگرانی خود را از رکود حاکم بر کشور اعلام می‌کند برخورد مناسب، عالمانه و منطقی صورت می‌گرفت اما سخنانی از جنس حرف‌های آقای ترکان و اتهامات وارده به وزرای مذکور نشان داد که برخی از دوستان دولت هیچ نقدی دلسوزانه حتی از خانواده تدبیر و امید را هم بر نمی‌تابند و این مسئله نگرانی‌ها را مضاعف می‌کند.

وی افزود: درست است که پایین آمدن نرخ تورم یک امتیاز است اما همه صاحب‌نظران اقتصادی بر این نکته تأکید دارند که پایین آمدن نرخ تورم زمانی یک موفقیت کامل محسوب می‌شود که به همراه رفع رکود باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تذکری به وزیر کشور اظهار داشت:‌ از شما به جد می‌خواهیم تا به وظیفه قانونی خود در اجرای مصوبات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در صیانت از حق‌الناس در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان‌های البرز و چهارمحال و بختیاری عمل کنید تا مبادا حقوق حقه مردم مشمول مرور زمان شود.

افضلی‌فرد در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما