شناسهٔ خبر: 116727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«عدالت و توسعه» پیروز انتخابات ترکیه شد

بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء حزب عدالت و توسعه با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء شمارش شده صاحب اکثریت مطلق کرسیهای پارلمان ترکیه خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه که ساعت ۱۷ به وقت ترکیه به پایان رسیده است حکایت از این دارد که حزب حاکم عدالت و توسعه توانسته اکثریت مطلق آراء را کسب کند.

بنا بر این گزارش، حزب حاکم عدالت و توسعه توانسته است ۴۹.۴ از آرای شمارش شده را به دست آورد و به دنبال آن حزب جمهوری خلق۲۵.۴ درصذ، حزب حرکت ملی ۱۱.۹ درصد و حزب دموکراتیک خلق ها ۱۰.۷ درصد آراء را کسب کنند.

این آمارها بر اساس ۹۹ درصد آرای شمارش شده است.

بدین ترتیب در حالیکه تقریبا تمامی آرای انتخابات شمارش شده اند حزب رجب طیب اردوغان بعد از دست دادن اکثریت آرای در انتخابات گذشته در ۷ ژوئن، بار دیگر توانست با کسب اکثریت آراء موفق به هموار کردن مسیر برای تشکیل دولت تک حزب در این کشور شود.

همچنین حزب کردی دموکراتیک خلق ها با دست یافتن به حدنصاب ۱۰ درصد آرای ماخوذه بار دیگر حضور خود در پارلمان این کشور را تثبیت کند.

کارشناسان معتقدند اقدامات اردوغان از جمله امنیتی کردن فضای ترکیه و بهره برداری از آن و استفاده از شکاف در درون احزاب رقیب از جمله عواملی است که باعث پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات اول نوامبر شده است.

نظر شما