شناسهٔ خبر: 116638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد شدید بازیگر زن از دولتمردان انگلیس+عکس

سامانتا مورتونن بازیگر سینمای انگلستان ضمن انتقاد و ابراز شرمساری از موضع دولت این کشور در قبال مهاجران سوری، گفت: نمی‌دانم دولتمردان انگلیسی چگونه می‌توانند شب‌ها با آرامش بخوابند؟

به گزارش «نماینده»، سامانتا مورتونن، ضمن ابراز همدردی با مهاجران سوری و انتقاد از مواضع دولتمردان کشورش مبنی بر مخالفت با مشارکت در تلاش جمعی برای اسکان مجدد مهاجران، گفت: نمی‌توانم تصور کنم که تک تک کسانی که با دولت انگلستان در ارتباط هستند چگونه می‌توانند شب‌ها با آرامش بخوابند؟


وی همچنین «بندیکت کامبرباخ» را به خاطر سخنانش در حمایت از مهاجران سوری تمجید کرد و گفت: من بی‌نهایت به «کامبرباخ» افتخار می‌کنم. این کار او مرا به یاد زمانی انداخت که «مارلون براندو» سال ۱۹۷۲ در حمایت از حقوق مردم بومی آمریکا از گرفتن جایزه اسکار خودداری کرد.


این بازیگر افزود: به او افتخار می‌کنم چون از فرصت خود بر صحنه تئاتر برای افزایش سطح هوشیاری مردم استفاده کرد، او از این فرصت استفاده کرد تا چشم عموم مردم را بروی یک واقعیت باز کند و در این میان توانست بیش از ۱۵۰ هزار پوند کمک‌های نقدی برای نجات کودکان مهاجر جمع‌آوری کند.


کامبرباخ، بازیگر انگلیسی، که پنج‌شنبه شب گذشته در سالن نمایش بربیکان لندن اجرا داشت، قبل از اجرا،   ضمن سخنرانی درباره وضعیت بحرانی مهاجران سوری از حضار تقاضای کمک کرد، ولی همچنین در انتقاد از سیاستمداران کشورش گفت: لعنت بر سیاستمداران. هیچ‌کس حاضر نمی‌شود کودکش را سوار بر قایق به آب بیاندازد مگر اینکه آب از سرزمینش امن‌تر باشد.

نظر شما