شناسهٔ خبر: 116619 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

دلیل تاکید رهبرانقلاب بر ضرورت عدم واردات کالاهای آمریکایی چیست؟

پیام رهبر انقلاب/* رهبرانقلاب در انتهای بیانیه مهم خود درباره برجام جمله مهم و قابل تاملی بیان داشتند. ایشان در این بیانیه تصریح کرده اند: «مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.»

«نماینده»/ رهبرانقلاب در انتهای بیانیه مهم خود درباره برجام جمله مهم و قابل تاملی بیان داشتند. ایشان در این بیانیه تصریح کرده اند: «مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.»

در نیمه اول امسال ۱۱۹ قلم کالا از آمریکا به ایران وارد شده که بخشی از این کالاها شامل کالاهای مصرفی و غیرضرور از جمله فرآورده‌های زیبایی و آرایشی، مکمل‌های غذایی و غیره بوده است.

همچنین براساس آمار گمرک در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۳ تن کالا به ارزش ۱۵۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۱۳ دلار از ایالت متحده آمریکا به ایران وارد شد. این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی ۴۷.۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۶.۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران البته  در۴ آبان در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: ضوابط واردات کالا از آمریکا تغییری نکرده و واردات فقط از رژیم صهیونیستی ممنوع است.

شرکت های تجاری آمریکا هم از مدت ها پیش منتظر توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران هستند تا به بازارهای ایران ورود پیدا کنند. پایگاه آمریکایی ناولج وارتن گزارش داد آمریکا به دلایل ژئوپولتیک قصد ورود به بازار ایران را دارد. نشریه آی‌بی تایمز هم نوشت: ایران مکانی مطلوب برای شرکت‌های دخانیاتی خارجی  است.

برخی از مسئولین هم درباره این سخن رهبری اظهارنظرهایی داشته اند؛ به عنوان مثال وزیر صنعت با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درخصوص برجام گفت: جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را در بخشنامه‌ای اجرایی می‌کنیم.

 دلیل اشاره و تاکید رهبرانقلاب بر ضرورت عدم واردات کالاهای آمریکایی در بیانیه مهم برجام چیست؟

دلیل اشتیاق آمریکایی ها برای ورود به بازار ایران چیست؟

دولت مردان خصوصا تیم اقتصادی دولت تا چه حد به این جمله رهبرانقلاب توجه داشته اند و چه اقداماتی را می توانند در این مورد انجام دهند؟

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۳:۴۳ 0 0

    اونها به دنبال وابستگی هر چه بیشتر ایران هستند تا هر زمانی هم که دلشون خواست از همین طریق به ما ضربه بزنند
                                

نظر شما