شناسهٔ خبر: 116275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آل‌سعود می‌خواهد با اعدام نمر شکست‌های خود را در یمن پنهان کند

فتاحی: اعدام "شیخ نمر" انزجار جهانیان از آل‌سعود را تشدید می‌کند

عابد فتاحی/2 رئیس کمیسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر انزجار جهانیان از آل سعود را تشدید کرده و سبب منزوی شدن عربستان می‌شود.

به گزارش «نماینده» عابد فتاحی، اظهار داشت: به نمایندگی از اهل تسنن کشور صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر را به‌شدت محکوم می‌کنم زیرا این اقدام تهدیدی جدی برای دنیای اسلام، وحدت و برادری بین تشیع و تسنن است.

رئیس کمیسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان جهان خواستار عدم اجرای این حکم هستند و اگر این عمل انجام  شود مسائلی که خوشایند هیچ مسلمانی نیست در دنیای اسلام به وجود می‌آید و سبب بدبینی و اظهار انزجار مردم سایر کشورها نسبت به خاندان آل‌سعود و دولت عربستان می‌شود.

فتاحی افزود: حکومت آل‌سعود می‌خواهد با اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر خودنمایی و قدرت‌نمایی کند و به این وسیله ضعف و شکست‌های خود در جنگ یمن و بی‌کفایتی‌های خود در فاجعه منا را پنهان کند، اما همه این اتفاقات بی‌آبرویی عربستان در صحنه بین‌الملل را درپی آورده و چهره این رژیم را بیش از گذشته برای جهانیان روشن کرده است.

وی اظهار داشت: مسلمانان اهل تسنن ایران نیز هم‌صدا با برادران شیعه خود از آیت‌الله شیخ نمر اعلام حمایت می‌کنند و از تمام شخصیت‌های اسلامی و علمای شیعه و سنی تمام کشورها انتظار می‌رود مانع از این اقدام آل‌سعود شوند و از آیت‌الله شیخ نمر به‌صورت جدی و عملی حمایت کنند.

نظر شما