شناسهٔ خبر: 116172 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تاریخ معاصر

تمديد مهلت ارائه مقاله به دهمين نشست تخصصی تاريخ شفاهی ايران

دبیر علمی دهمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی ایران گفت: پس از اعلام زمان تمدید دریافت خلاصه مقالات، ما هنوز در مرحله دریافت مقاله‌ها هستیم و این روند تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت

به گزارش «نماینده» به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران، موسی حقانی با بيان اين مطلب افزود: هم اکنون هیئت علمی تشکیل شده و قرار بر این است با دریافت کامل مقالات، کار بررسی آنها توسط این هیئت انجام شود.

به گفته رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و دبير علمي دهمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی ایران هیات علمی متشکل از اعضای انجمن تاریخ شفاهی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است و و چهره هايي از جمله علی ططری، علیرضا کمری، مرتضی رسولی‌پور و برخی دیگر از افراد انجمن تاریخ شفاهی ایران در اين هيئت حضور دارند.

وي درباره معیارهای انتخاب مقالات برتر گفت: نوآوری و بررسی عمیق، نخستین شرط‌های انتخاب مقالات برتر است. جریان‌شناسی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و بررسی رویکردهای حاکم بر منابع شفاهی و بررسی و مطالعه تطبیقی منابع منتشر شده، نقد منابع و بررسی‌های روش‌شناسانه در این حوزه از جمله اولویت‌های ما در این همایش است که به تکمیل مطالعات، تعیین نقاط ضعف و روشن شدن صحت و سقم برخی ادعاها منجر خواهد شد و با دسترسی به دقیق‌ترین روایت، موجب ایجاد یک روایت جامع می‌شود.

حقانی درباره روند بررسي اثار دريافتي نيز گفت: مقالات پس از دريافت وارد چرخه بررسی مي شوند بايد به تأیید سه داور برسند. پس از تأیید داوران و اعمال اصلاحات احتمالی، هر مقاله وارد مرحله سطح‌بندی می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما