شناسهٔ خبر: 116108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان

"برجام"دلیل‌نمی‌شود درباره‌‌نقض حقوق‌بشر در ایران سکوت کنیم

 آلن ایر پیشبرد توافق هسته‌ای با ایران به معنی سکوت آمریکا در قبال مسائل دیگر نیست و ما به ابراز نگرانی در مورد مسائل دیگر از جمله نقض حقوق بشر در داخل ایران ادامه خواهیم داد.

به گزارش «نماینده»، سخنگوی وزارت ‌خارجه آمریکا گفت: پیشبرد توافق هسته‌ای با ایران به معنی سکوت آمریکا در قبال مسائل دیگر نیست و ما به ابراز نگرانی در مورد مسائل دیگر از جمله نقض حقوق بشر در داخل ایران ادامه خواهیم داد.

نشست سالیانه شورای ملی ایرانیان آمریکا - نایاک - روز یکشنبه در واشنگتن برگزار شد.

«آلن ایر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست در مورد توافق هسته‌ای با ایران و نیز ارتباط روابط آینده آمریکا با این کشور سخنرانی کرد و گفت: آمریکا مایل است با همه کشورها روابط دوستی داشته باشد ولی با همه آشنایی‌اش با مسائل ایران نمی‌توانم پیش‌بینی کنم روابط آمریکا و ایران به چه سمتی حرکت می‌کند. وی تاکید کرد: پیشبرد توافق هسته‌ای با ایران بدان معنا نیست که آمریکا درباره مسائل دیگر ساکت خواهد ماند. ما به ابراز نگرانی در مورد نقض حقوق بشر در داخل ایران، درمورد طبیعت بی‌ثبات‌سازی اقدامات ایران در منطقه از جمله حمایت ایران از «حماس» و «حزب‌الله» و تنش‌های فرقه‌ای و همچنین نگرانی ما در مورد بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسش صدای آمریکا مبنی بر اینکه «تهران اخیرا یک آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است که دولت باراک اوباما و سامانتا پاور سفیر دائم این کشور در شورای امنیت به این اقدام ایران اعتراض کرده‌اند، حال واکنش دولت اوباما به این موضوع چه خواهد بود؟» گفت: به واسطه این آزمایش‌ها، ما این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کردیم و همواره، هم قبل از این توافق هسته‌ای و هم از حالا به بعد، خواستار آن هستیم که ایران به تعهدات خودش، چه هسته‌ای و چه غیرهسته‌ای، عمل کند.

نظر شما