شناسهٔ خبر: 116036 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست جالب هاشمی از قالیباف

قالیباف وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امیدوارم طرح سلامت با حمایت دولت و مجلس به سرنوشت طرح‌های ملی نیمه‌کاره تبدیل نشود، گفت: از آقای دکتر قالیباف نیز تقاضا داریم به مانند ساخت پل صدر بیمارستان هسته‌ای را ۳۰ ماهه بسازد.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن هاشمی در حاشیه انعقاد تفاهمنامه ساخت بیمارستان هسته‌ای ایران که با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور منعقد شد در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت طرح تحول سلامت و همچنین اجرای این طرح در بیمارستان هسته‌ای کشور اظهار کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با کمک مجلس و دولت سرنوشت طرح‌های نیمه کاره ملی را پیدا نکند و بدون سیاست‌کاری‌ها و تغییر سیاستمداران اجرای این طرح در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی با خطاب قرار دادن قالیباف که در صحبت‌هایش به زمان ساخت بیمارستان هسته‌ای کشور که ۴۸ ماه طول می‌کشد اشاره کرد و افزود: بنده از آقای قالیباف تقاضا دارم همانطور که پل صدر را در کوتاه‌ترین زمان ساختند این بیمارستان را نیز نه تنها در ۴۸ ماه بلکه در کمتر از ۳۰ ماه بسازند.

وزیر بهداشت در توضیح همکاری شهرداری تهران و سازمان انرژی اتمی کشور برای ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای ایران توضیح داد: شهرداری مجوزها و ساخت این بیمارستان را انجام می‌دهد و سازمان انرژی اتمی در بحث مهندسی هسته‌ای و تخصص‌ها که همان فناوری‌ها است اقدام می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: هدف ما نه تنها ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای با ایران بلکه کل منطقه است زیرا ما جمعیت ۴۰۰ میلیونی منطقه را هدف قرار دادیم تا بتوانیم به آنها خدمات پزشکی ارائه کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشحالیم که نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور در یکی از بخش‌های جنوبی تهران ساخته می‌شود و از طرفی دیگر دانشگاه‌ها می‌توانند از پتانسیل این بیمارستان در کارهای تحقیقاتی و... استفاده کنند.

نظر شما