شناسهٔ خبر: 116031 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انبوه‌ساز با سود ۳۰درصد مسکن نمی‌سازد

مسکن43 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تاکید بر این‌که با سود تسهیلات کنونی بانک مسکن هیچکس تمایلی به سرمایه‌گذاری در تولید مسکن ندارد، گفت: تنها راه کاهش هزینه‌های دریافت تسهیلات تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای و انجام رسالت واقعی این بانک است.

به گزارش «نماینده»، فرشید پورحاجت  اظهار کرد: بانک مسکن چند ماهی است که اقدام به پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی به انبوه‌سازان کرده است، البته اگر ساخت و ساز صنعتی باشد مبلغ این وام به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که نرخ سود بانکی این تسهیلات ۲۴ درصد است، تصریح کرد: اما واقعیت آن است که انبوه‌سازان سود ۳۰ درصدی برای این تسهیلات پرداخت می‌کنند و این مسئله باعث شده تا این وام مورد استقبال سازندگان قرار نگیرد.

وی با تاکید بر این‌که هزینه دریافت این تسهیلات برای انبوه‌سازان بسیار بالاست و به صرفه نیست، افزود: تنها راهی که می‌تواند به کاهش هزینه دریافت تسهیلات کمک کند، توسعه‌ای شدن بانک مسکن است. خوشبختانه این مسئله مدتی است مطرح شده و رئیس‌جمهوری هم به آن توجه کرده است.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازن کشور، با توسعه‌ای شدن بانک و انجام رسالت واقعی بانک مسکن هزینه‌های دریافت تسهیلات برای سازندگان کاهش می‌یابد.

پورحاجت پیش‌تر نیز به تسنیم گفته بود: برای استفاده تسهیلات بانک مسکن درخواست کاهش هزینه دریافت وام را داده‌ایم، در این راستا نیز پیشنهاد داده‌ایم انبوه‌سازان و بانک مسکن با مشارکت یکدیگر "باشگاه مشتریان" را تعریف کنند. بر این اساس انبوه‌سازان را ترغیب می‌کنیم تا در بانک مسکن افتتاح حساب کرده و گردش مالی آنها در این بانک باشد.

نظر شما