شناسهٔ خبر: 116022 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فرادید

رهبران سیاسی جهان در حال چُرت‌زدن/تصاویر

آنگلا مرکل در زیر تصاویری از رهبران و مقاماتی که در دیدارهای عمومی در حال چرت زدن شکار شده‌اند را می‌بینید.

هاینز فیشر، رییس‌جمهور اتریش، در مراسم یادبودی علیه خشونت و نژادپرستی که در می ۲۰۱۲ در پارلمان اتریش برگزار شد، در حال ذخیرۀ انرژی بود.

 

اینکه سر کارتان چرتتان ببرد یک چیز است، و اینکه درست جلوی رییس جمهور چرت بزنید یک چیز دیگر. لری سامرز، مشاور اقتصادی سابق اوباما، در جریان یک کنفرانس خبری در آوریل ۲۰۰۹ که در کاخ سفید برگزار می‌شد، در حال چرت زدن دیده شد.

 

در حالی که ژی جین‌پینگ، رییس جمهور چین، چهارشنبۀ هفتۀ گذشته در جریان سفرش به انگلستان در مهمانی شامی در لندن سخنرانی می‌کرد، حاضرانی که نزدیک به او بودند، از جمله پرنس اندرو، در حال چرت زدن دیده شدند.

 

گردون براون، نخست‌وزیر وقت بریتانیا، در جلسۀ شورای امنیت سازمان ملل در آوریل ۲۰۰۸، به قول خودش "چشم‌هایش استراحت" داده است.

فیدل کاسترو، رییس جمهور سابق کوبا، در جریان آخرین جلسۀ ششمین کنگرۀ حزب کمونیست کوبا که در آوریل ۲۰۱۱ در هاوانا برگزار شد، چرت می‌زد.

پاپ بندیکت شانزدهم که در آن زمان ۸۳ سال داشت، در حین مراسم عشای ربانی در فلوریانا، آوریل ۲۰۱۰، خوابش برد.


سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، در جریان رژۀ ۱۵۰امین سالگرد اتحاد ایتالیا در رم در ژوئن ۲۰۱۱ چرت زد.


آلبرتو فوجیموری، رییس جمهور سابق پرو، در جریان دادگاهی در لیما که به اتهام نقض حقوق بشر از سوی او رسیدگی می‌کرد چرت می‌زد؛ می ۲۰۰۸

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و تارو آسو، وزیر اقتصاد، به سوالی که یکی از نمایندگان مخالف در یک جلسۀ مربوط به بودجه مطرح می‌کند، "گوش" می‌کنند؛ فوریۀ ۲۰۱۳

روث بادر گینزبرگ، قاضی دادگاه عالی، در جریان سخنرانی سالانۀ باراک اوباما در ژانویۀ ۲۰۱۵ چرت زد. خانم گینزبرگ دلیل چرت زدنش را شرابی که همراه با شام پیش از سخنرانی نوشیده بود، عنوان کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در افتتاحیۀ هفتمین اجلاس آسیا-اروپا در پکن؛ اکتبر ۲۰۰۸

نظر شما