شناسهٔ خبر: 115786 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کوثری :

پیام رهبری توطئه غرب برای عدم رفع تحریم‌ها با عناوینی همچون حقوق بشر را خنثی کرد

کوثری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که پیام رهبری توطئه غرب برای عدم رفع تحریم‌ها با عناوینی همچون حقوق بشر را خنثی کرد.

به گزارش «نماینده»   محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در مورد اجرای برجام گفت: حقیقتاً رهبر معظم انقلاب با نگاهی هوشمندانه جهت اجرای برجام مطالبی را مطرح کردند که از جمله آن در ارتباط با تحریم‌ها در ۸ سال آینده است.

وی افزود: غربی‌ها برنامه داشتند تا در هشت سال آتی به بهانه‌هایی غیر از مسئله هسته‌ای همچون حقوق بشر و مسئله تروریسم و مسائلی از این دست تحریم‌هایی را نه تنها در حد تحریم‌های فعلی بلکه بیشتر از آن اعمال کنند و پیش‌بینی‌هایی را در خصوص اجرای این تحریم‌ها داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: رهبر انقلاب در واقع با پیش‌بینی توطئه غرب در اعمال تحریم‌های جدید تحت عناوینی همچون حقوق بشر را خنثی کرد و عنوان کردند که اگر تحریم جدیدی در هشت سال آتی از سوی غرب وضع شود اجرای برجام متوقف خواهد شد.

کوثری خاطرنشان کرد:‌ اگر بنا بود ما در برجام به تعهد خود عمل کنیم و طرف مقابل تنها شفاهاً بپذیرد که تحریم‌ها را بردارد و پس از اجرای تعهدات ما از این کار سرباز می زد ضررهای سنگینی را متحمل می‌شدیم اما با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب در اینباره باید تضمین‌های لازم در ارتباط با این موضوع از طرف آمریکایی و اروپایی گرفته شود.

وی در پایان گفت: در توافق ژنو ما کاملاً به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل جز در یکی دو مورد به تعهدات خود عمل نکرد و متأسفانه این موضوع از سوی مسئولین مورد پیگیری قرار نگرفت و رهبر معظم انقلاب با تجربه توافق ژنو از دولت خواست تا تضمین‌های لازم را از طرف غربی بگیرند و الا جلوی اجرای برجام گرفته خواهد شد.

نظر شما