شناسهٔ خبر: 115684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ایران و مسکو در حل بحران سوریه نقشی مهم دارند

ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد تهران و مسکو برای حل بحران سوریه با دستیابی به یک راه حل سیاسی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، ولید المعلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه، با تاکید به این که «هدف جمهوری اسلامی ایران و روسیه، شکست و نابودی تروریسم است» می‌گوید که تهران و مسکو برای حل بحران سوریه با دستیابی به یک راه حل سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

معلم در دیدار با ونگ لی، مدیرکل اداره غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه چین همچنین از مواضع «همۀ کشورهای دوست» که از سوریه در برابر تروریسم حمایت می کنند، قدردانی کرد.

وی گفت سوریه برای مبارزه با تروریسم، دفاع از ملت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

وزیر خارجه سوریه با انتقاد از حمایت برخی از کشورهای شناخته شده در حمایت از تروریسم در مسلح کردن، تامین مالی و آموزش تروریست‌ها، خاطرنشان کرد آمریکا و ائتلاف تحت رهبری آن برای ضربه زدن به گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره جدی نیست.

براساس این گزارش، دو طرف در این دیدار روابط میان سوریه و چین را بررسی و بر توسعه و تقویت آن تاکید کردند.

مدیر کل اداره غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه چین در این دیدار بر اهمیت نقش تلاش‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم و یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهتمام چین به تحولات در منطقه و سوریه، گفت که امیدواریم سوریه به سرعت از بحران خارج شود.

نظر شما