شناسهٔ خبر: 115209 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

اهدای پرچم حرم امام حسین(ع) به مردم هرمزگان

عاشورا،امام حسین(ع)43 نائب رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) گفت: پرچم بارگاه ملکوتی و مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم ویژه‌ای که در شهر بندرعباس با حضور استاندار، فرمانداران و خیل عظیم مشتاقان و هیئت‌های مذهبی رسما تحویل مردم ولایت‌مدار هرمزگان شد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رمضانی امام جمعه شهرستان لارستان در نماز جمعه این شهر که با حضور جمع گسترده‌ای از مردم و مسئولان محلی برگزار شد، ضمن تقدیر و تجلیل از محمود عاطفی رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی (ع) این اقدام رسانه ملی را ستودنی و ارزشمند دانست.

همچنین پرچم بارگاه ملکوتی و مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از طرف محمود عاطفی رئیس اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی در مراسم ویژه‌ای که در شهر بندرعباس با حضور استاندار، فرمانداران و خیل عظیم مشتاقان و هیئت‌های مذهبی رسما تحویل مردم ولایت‌مدار هرمزگان شد.

در این زمینه، محمد رحمان نظام اسلامی نائب رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) اظهار داشت: روز جمعه، به اتفاق رئیس سیزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان به استان فارس و شهر لارستان رفتیم تا مراتب تقدیر خود را از مردم این شهر تقدیم حضور آنها کنیم.

وی افزود: مردم لارستان همکاری گسترده‌ای با دست اندرکاران همایش پیرغلامان داشتند و در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

نایب رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رمضانی امام جمعه لارستان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته از رسانه ملی و رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما به عنوان رئیس اجلاس تجلیل به عمل آورد گفت: همچنین تندیس و لوحی برای قدردانی به محمود عاطفی و اینجانب تقدیم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با حضور در یادواره شهدای شهرستان لطیفی هم به دلیل برگزاری باشکوه سیزدهمین اجلاس، از دست اندرکاران آن تقدیر به عمل آمد.

نظام اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه ملی در موج‌آفرینی و هدایت افکار عمومی و توجه دادن به ارزش‌های دینی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این امر در سیزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی نمود یافت.

نایب رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) عنوان داشت: پس از آن به اتفاق رئیس اجلاس تصمیم گرفته شد پرچم حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) در مراسمی رسمی و در مرکز استان هرمزگان به مردم بندرعباس و به نمایندگی از آنها به استاندار هرمزگان اهدا شود.

وی با بیان اینکه حضور هیئت‌های عزاداری در جنب استانداری هرمزگان در هنگام اهدای پرچم شکوه خاصی به این مراسم بخشیده بود گفت: اعضای شورای اداری، مدیران تمام سازمان‌ها و ادارات در خیابان مقابل استانداری همراه با عزاداران به استقبال پرچم حرم حضرت امام حسین(ع) آمدند و جاسم جادری استاندار هرمزگان در فضایی معنوی و آکنده از احساسات پاک مردمی، شخصا پرچم را تحویل گرفت.

نظام اسلامی تصریح کرد: پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مراسمی به همین منظور برگزار شد و ابتدا عاطفی رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان سلام ریاست سازمان صدا و سیما دکتر سرافراز را به همه مسئولان و مردم هرمزگان ابلاغ و اعلام کرد شخصا به بندرعباس آمده‌ایم تا این پرچم را به مردم خوب هرمزگان تقدیم کنیم.

نائب رئیس سیزدهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) افزود: چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) سال آینده به میزبانی هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان هم در این مراسم از رسانه ملی و شخص دکتر سرافراز به دلیل انتخاب این استان برای برگزاری چهاردهمین اجلاس تشکر کرد گفت: آقای جادری عنوان کرد با افتخار میزبانی اجلاس چهاردهم را بر عهده می‌گیریم و تمام تلاش خود را صرف برگزاری شایسته این مراسم خواهیم کرد.

نظام اسلامی ادامه داد: در ادامه عزاداری به سبک سنتی مردم هرمزگان که سال آینده به ثبت ملی می‌رسد و از آن در اجلاس چهاردهم رونمایی خواهد شد صورت گرفت.

نظر شما