شناسهٔ خبر: 115053 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: الف

بزرگترین رسوایی خودرویی قرن رقم خورد

 فولکس قورباغه ۳۴میلیونی

به گزارش «نماینده» گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در شرف انتشار یکی از بزرگترین فراخوان‌های تاریخ خودروسازی اروپاست که شامل حدودا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو خواهد شد.

به گزارش آنا، بنا به دستور اداره فدرال حمل و نقل موتوری آلمان (KBA) شرکت فولکس واگن مجبور به فراخواندن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از خوروهای دیزلی معیوب در کشور آلمان شد.

این تصمیم آلمان باعث می‌شود که تردد این خودروها در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم غیرقانونی شود. طبق قوانین اتحادیه اروپا خودروهایی که در یک کشور عضو شروط لازم برای کسب جواز حرکت را نداشته باشند، در سایر کشورهای اتحادیه نیز مشکل خواهند داشت. بنابراین با تصمیم دولت آلمان، فوکس واگن مجبور به فراخوانی هماهنگ در سرتاسر اروپا خواهد شد.

این تصمیم به دنبال رسوایی اخیر فولکس واگن گرفته شده است. طبق گزارشی که در ماه سپتامبر منتشر شد، فولکس واگن به تقلب در تست‌های آلایندگی متهم شد.

در این گزارش آمده بود که فولکس واگن نرم افزاری روی خودروهای دیزلی TDI خود نصب کرده است که هنگام تست، اکسیدهای نیتروژن را پایین‌تر از میزان واقعی نشان می‌دهند و بعد از انجام تست، موتور به حالت اولیه بر می‌گردد. گفته می‌شود میزان اکسید نیتروژنهایی که توسط این خودرو تولید می‌شود بین ۴۰ تا ۵۰ برابر بیش از استانداردهای آمریکاست.
 

برچسب‌ها:

نظر شما