شناسهٔ خبر: 115048 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تغییرات جدید برنامه‌ها در شبکه «شما»

تلویزیون 43 اسرافیل علمداری مدیر تولید و تامین برنامه شبکه «شما» درباره تغییرات جدید برنامه های این شبکه سخن گفت و بیان کرد که برنامه موسیقایی این شبکه به «بر سوگ نشینان» تغییر نام پیدا کرده است.

به گزارش «نماینده»، اسرافیل علمداری مدیر تولید و تامین برنامه شبکه «شما» با اشاره به برنامه هایی که در ایام محرم از شبکه شما روی آنتن می رود، گفت: ما در ایام ماه محرم هر شب ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰ برنامه زنده ای داریم که در آن با استان های مختلف ارتباط برقرار می کنیم و برنامه های آنها از شبکه «شما» پخش می شود.

وی ادامه داد: این برنامه به شکل زنده و ترکیبی در استان های آبادان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، سمنان، خلیج فارس، گلستان، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، مازندران، لرستان، یزد و... تولید و از شبکه های همین استان ها پخش می شود و علاوه بر این از آنتن شبکه «شما» نیز پوشش داده می شود.

علمداری با اشاره به مستندهایی که در ماه محرم از شبکه «شما» روی آنتن می رود، اعلام کرد: «شوری از این دست» از اردبیل، «نصرت شاه کربلا» از کرمان، «عاشورا در رامیان» از گلستان، «کتل» از مرکز خوزستان، «شمع حرمخانه» از زنجان، «حدیث شیدایی» از یزد، «نغمه عشق» از قزوین، «جوشش دوره» از کرمان، «نقش مخالف» از خراسان شمالی از جمله مستندهایی هستند که تاکنون پخش نشده اند و به همین مناسبت روی آنتن خواهند رفت.

وی همچنین از برنامه های مستندگونه این شبکه گفت و توضیح داد: برنامه ترکیبی «نسیم بیداری» از خراسان رضوی، مستند «آیینه تعزیه در حسینیه» از مرکز اردبیل، مستندی از سخنان علمای اهل تسنن که درباره محرم صحبت کرده اند و به استان های مختلف خراسان جنوبی، کرمانشاه و آذربایجان غربی تعلق دارد از دیگر آثاری هستند که پخش خواهند شد.

مدیر تولید و تامین برنامه شبکه «شما» با اشاره به تله فیلم هایی که از این شبکه پخش می شود، عنوان کرد: فیلم تلویزیونی «یک خواب کوچولو» از گلستان، «مرد خاک» از چهارمحال و بختیاری و «یک ماه دوست داشتنی» از کرمان از جمله آثاری هستند که برای پخش در نظر گرفته شده اند.

علمداری در ادامه با اشاره به تغییرات در برنامه های زنده شبکه «شما» تصریح کرد: فضای برنامه زنده «شمعدونی» که یک برنامه صبحگاهی است در ایام ماه محرم تغییر کرده و با حال و هوای این ماه روی آنتن می رود. برنامه «خانه شما» نیز به موضوعات مرتبط با ماه محرم می پردازد. همچنین «هنر پنجم» که برنامه ای موسیقی محور است در این ایام تغییر نام می دهد و با عنوان «بر سوگ نشینان» به آواها و نغمه های عاشورایی می پردازد.

وی همچنین از برنامه «چمدان» با عنوان یک مستند گزارشی یاد کرد و توضیح داد: این برنامه نیز به بررسی تکایا و همچنین مسایل مرتبط با ماه محرم در دیگر استان ها می پردازد. این برنامه به نوعی گردشگری مذهبی است و مخاطب را با آنچه که در ایام محرم در دیگر استان ها جریان دارد آشنا می کند.

مدیر تولید و تامین برنامه شبکه «شما» در پایان درباره رویکرد این شبکه و برنامه هایی که در آن تولید می شود تصریح کرد: شبکه «شما» به نوعی شبکه ملی استان هاست و برنامه های شبکه های استانی را در بخش تامینی تحت پوشش خود قرار می دهد. در بخش تولیدی نیز برنامه ها را با محوریت اقوام و موضوعات مرتبط با گردشگری روی آنتن می برد.

نظر شما